Nieuws:

Nu in MSM 268 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen | A4-dioramawedstrijd 2026

Hoofdmenu

Godinne, met een knipoog naar lijn 154

Gestart door Michael, 06 juli 2024, 20:20:02 PM

Michael

Al flink wat muurvuller gesmeerd om het stuk dat opengebroken is te egaliseren, gister had ik het voornemen om de rails te leggen bleek dat ik nog meer rails moest weghalen en verdergaan met het egaliseren, hoe die "put" is ontstaan daar heb ik eigenlijk geen idee van. Wordt dus nog vervolgd.

Inmiddels ligt de wissel op z'n plek, moet wel nog aangesloten worden, de micro switch heb ik achteraf niet nodig want de DTS ASB4 controller heeft relais aan boord om het puntstuk van de wissel te polariseren. Met deze decoder kan ik de wissel met een schakelaar bedienen, zo kan ik in totaal 4 servo's aansluiten en bedienen, ik denk dat er nog wet meer toepassingen op de baan gaan komen zodat ik deze decoder ten volle kan gebruiken.

Hier DTS tutorial: ASB 4 controller

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Kleine stapjes maar het gaat vooruit, na nog enkele smeersessies was de put gevuld en kon ik alles netjes egaal schuren, woodland scenics trackbed gelegd, bij de overgang messing schroeven gebruikt om de rails op vast te solderen, eindelijk kan er weer gereden worden. gisteravond in beide richtingen een goederen trein laten rijden gedurende halfuurtje, probleemloos. er moet met treinstellen en rijtuigen ook proef gereden worden maar het resultaat stemt me blij.
Hier nog een filmpje van 1 van de goederen treinen, langere treinen zijn op mijn baantje niet mogelijk.

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Mooie overwinning, hoor. Leuk om zien dat treinen weer zorgeloos rondjes rijden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

oebr

fantastisch, je baan begint er behoorlijk indrukwekkend uit te zien. Heel aangenaam om zo'n trein te zien passeren...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

doomslu

Qua lengte is dat toch al een behoorlijke baan hoor!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Citaat van: doomslu op 08 april 2026, 13:48:09 PMQua lengte is dat toch al een behoorlijke baan hoor!

5 meter lengte en elke module is slecht 38 cm diep, en dat geeft veel beperkingen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154