Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Godinne, met een knipoog naar lijn 154

Gestart door Michael, 06 juli 2024, 20:20:02 PM

doomslu

Succes er mee, Michael.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Afgelopen maanden was het gewoon te heet op zolder om daar fatsoenlijk wat te doen, maar genoeg klusjes die ik kon afwerken in de woonkamer, de duikbril van VBV met het bekende euvel, was wel iets meer werk dan gedacht want ik moest verschillende draden los solderen voordat ik bij de motor kon komen "het bewuste balletje" op de cardanas gelijmd en dan weer alles in mekaar prutsen. Verder heb ik een tankwagon helemaal uit mekaar liggen om daar sluitverlichting in in te bouwen en deze meteen te weatheren. Zoals gezegd die ligt uit mekaar.
Gelukkig ook nog de plafonds voor het zichtbare deel in mekaar kunnen zetten, deze moeten nog uitgelijnd en de ledpanelen die erin verwerkt zijn moeten nog worden aangesloten dat is een klusje voor volgende week.
Aangezien het schaduw station nu niet meer zichtbaar is wil ik 2 camera's op 2 beeldschermen aansluiten,  dat is ook voor de komende weken.
Jullie willen natuurlijk ook wat foto's zien.

Module 1

Module 2

Module 3

Module 4 en 5

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Gisteren de verschillende plafonds netjes op gelijke hoogte gebracht met op hun rug liggend stukje aluminium h profiel, aan beide naast mekaar liggende plafonds  en daar een latje in geduwd, tevens de led panelen aangesloten, blijkbaar waren bij de tweede bestelling niet dezelfde dim bare drivers geleverd, deze hebben een andere dim frequentie, dus moest ik voor die 3 panelen nog een tweede dimmer bestellen.
Alvast een bakje gemaakt waar ik de dimmers kan inbouwen, deze staat in de grondverf, morgen even aflakken hopelijk is 1 laag genoeg anders zaterdagochtend nog een keer en dan kan ik de dimmers zondag aansluiten. Dan plaats ik wel een filmpje.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Dat filmpje houden jullie nog te goed, de achterwanden en de plafonds zijn tijdelijk gedemonteerd en opgeslagen in mijn garage. Zo werkt het wat makkelijker met het proefrijden.
Het meeste materiaal rijd goed over de baan ik heb echter 1 stukje overgang van module 5 naar module 11 en daar wil et soms wel eens fout lopen. Ik twijfel nu of ik rigoureus daar de boel moet opbreken en gewoon opnieuw de overgang maken. Als ik dat niet doe rijd zeg maar 95 % er goed over, en krijg ik daar later wellicht spijt over. Terwijl ik dit neerschrijf heb ik eigenlijk het antwoord al. Dju afbreken en opnieuw opbouwen. Het gaat allemaal niet zo snel bij mij.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

goeie moed!

t is een hobby he, just enjoy the build (al snap ik de frustratie wel maar al te goed ;-) )
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterVG

Als het een troost mag wezen. Het is niet alleen bij U dat het traag gaat.
We zijn met velen. Hier zit er zo ook één. ;)

Michiel

Inderdaad de beste beslissing om het over te doen. Blijven zitten met de ergenis blijft maar knagen. Even doorbijten, en je krijgt er een gevoel van trots en voldoening voor terug, en dat is onbetaalbaar.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Mannen bedankt voor de geestelijke steun, de beslissing is genomen, nu nog de courage vinden om er aan te beginnen. Maar dat komt goed.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

Je mag altijd eens langs komen om nieuwe ideeën op te doen. Denk in jaren. Niet in weken. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Citaat van: mark7758 op 21 februari 2026, 10:36:44 AMJe mag altijd eens langs komen om nieuwe ideeën op te doen. Denk in jaren. Niet in weken. 8)
Mark daar maak ik graag een keer gebruik van.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Vandaag de overgang tussen de twee modules waar het niet lekker liep gesloopt, de ondergrond geëgaliseerd nu lekker laten drogen. Donderdag nog een laagje erbovenop. Dan weer lekker laten drogen en daarna met schuurpapier aan de slag, volgende week dinsdag weer rails leggen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Dat komt goed. Het is even wat werk, maar wanneer het hersteld is, kan je met een goed gevoel weer verder met het meer creative werk. Goe bezig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Nu de boel toch opgebroken is, wil ik op deze module nog een korte wissel leggen met een stukje spoor naar de steengroeve, zo kan ik later een paar wagonnetjes neerzetten bij de steengroeve.
Deze wissel ga ik met een servo en servodecoder handmatig aansturen, de polarisatie van het puntstuk verzorg ik met een micro switch, wissel en micro switch zijn besteld de servo decoder heb ik al een keer gebruikt dus die heb ik al.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154