Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Belgische overweg

Gestart door Michael, 20 juni 2024, 15:43:26 PM

Michael

Ha Geert jou filmpje had ik al gevonden, waar vind ik zo'n mp3 speler?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Geert

Ik heb deze ooit gekocht bij AliExpress, maar dat is al een tijdje geleden, ondertussen kun je daar andere, kleinere en zelfs goedkopere kopen...

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

D_Loc

Is dit niet wat?
https://www.vanallesenmeer.nl/MP3-Player-Audio-Playback-Module-DY-SV5W?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwj9-zBhDyARIsAERjds0eCxxEG7FbB8Dt4N8wuphlbN9l3TCW0xZBZOhDYaNaUY97eZsuHjEaAjHXEALw_wcB

Zoals ik begrijp kan je deze triggeren op 8 i/o ports om 8 verschillende geluiden te kunnen afspelen. Afhankelijk van de dipswitch setting wordt het geluid helemaal afgespeeld na triggering (pulse) of wordt het geluid afgespeeld zolang de trigger actief is.
Je kan hem ook via UART aansturen maar daar heb ik verder geen kennis van.
Handleiding is ook te vinden bij het artikel.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

raf

https://nl.aliexpress.com/item/1005006004906852.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.f3ecKyWSKyWSaG&algo_pvid=ccb98092-bee3-4a0c-b599-a7c8bc05ffd0&algo_exp_id=ccb98092-bee3-4a0c-b599-a7c8bc05ffd0-0&pdp_npi=4%40dis%21EUR%2112.79%213.58%21%21%2197.42%2127.28%21%402101c71a17191452526093849e059f%2112000035337622455%21sea%21BE%21134830795%21&curPageLogUid=QaZFjPh16gl6&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
deze gebruik ik je kunt er 255 geluiden op zetten .
door de 8 ingangen met een pic of arduino te sturen kun je deze afspelen
maar (er is altijd een maar) je kunt niet gelijk welke naam gebruiken
dus je kunt niet fluitje.mp3 ,bel.mp3 ;telefoon.mp3
het moet in deze zijn 00001.mp3 ;0002.mp3 enz.
je kunt natuurlijk ook 8druk knoppen zetten of een relais aan sluiten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Raf bedankt voor de info, maar dehobby arduino laat ik even voor wat het is.
Ik ga met Klaas zijn oplossing aan de gang en als alternatief heb ik een mp3 player board besteld.

"temu mp3
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

zullen ook te pas en ten onpas overstekende passanten geweest zijn die hiervoor zorgden,  die lichten zullen ze nog wel komen weghalen

rixke rail

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 juni 2024, 16:02:18 PMdie lichten zullen ze nog wel komen weghalen

is ondertussen al ff gebeurd volgens de commentaar.
Sorry hoor voor deze zijsprong, maar vond het een leuke clip, en met de oude bel ...
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michael

Inmiddels heb ik de mp3 speler binnen, gisteravond even mee zitten stoeien een oude usb stick voorzien met de file van Raf, ( waarvoor dank), een oud speakertje aangesloten, voeding aan, speler op repeat en het werkt, spanning erop bel gaat spanning eraf bel uit enz.
Nu zaak verder bouwen aan de baan, schakel decoder gebruiken samen met de mp3 speler, dan kan ik dat alles aansturen met Lissy.
Ik wil iedereen die hier aan bijgedragen heeft bedanken voor de input.
Als ik zover ben maak ik een filmpje van de overweg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Holz1

Citaat van: Michael op 20 juni 2024, 15:43:26 PMIk ben bezig met het bouwen van een module baan met een knipoog naar lijn 154, en daar wil ik een werkende overweg plaatsen. Ik heb een setje van Busch (art 5968) gekocht met de overweg lichten, deze worden aangestuurd via een lichtsluisje en een relais van Busch. Dat zal best wel goed werken.
De Slagbomen wil ik aansturen met servo's en lissy, ook dat voor mij geen probleem.

Maar hoe laat ik of een bel klinken op het moment dat de rode lichten aangaan, of hoe kan ik een geluidsbestand laten afspelen zodra de rode lichten branden totdat deze weer uit gaan? Ik zoek hier voor een eenvoudige kan en klare oplossing of hele goede uitleg om dit zelf in mekaar te fröbelen.
Hallo Michael,
Kijk eens hier naar https://youtu.be/wZBO26ogSAU?si=ByttA_8IhpCiwovu

Michael

Henry zoals je in mijn laatste bericht kon lezen zijn alle vraagstukjes opgelost.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Floris

Leuk die mp3-spelers maar het kan ook moeilijker en onhandiger. Klik plaatje voor filmpje.
MOV_4875 by Floris Dilz, on Flickr

Michael

Ha Floris, toen ik met de zoektocht begon was dit het eerste wat ik heb opgezocht, leuk dat je dit dan weer hier plaatst.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Floris

nouja voor een eerlijk verhaal zou ik t spinnennest van wisselaandrijvingen, bedrading, relais, schakelaars en touwtjes onder de baan ook nog even moeten laten zien. Zou ik nu weer zoiets bouwen zou ik toch eens kijken hoe je een arduino ofzo programmeert. :P