Waarop liggen de sporen op de metalen brug in Ronse

Gestart door mahtoska1, 18 juni 2024, 20:33:06 PM

mahtoska1

Ik wil een brug namaken in Ronse:
Brug in Ronse

Ik zou graag weten hou de sporen liggen op de brug. Is deze brug gesloten met een bedding? Of liggen de sporen op dwarsbalken? Of iets anders?

Ik heb met Google maps proberen inzoemen, maar ik kan het niet zien.
Ingezoemd op de brug

Heeft er iemand een idee hoe dit eruit ziet?

Alvast bedankt om me te helpen.

voske

beste
deze foto is verhoudert want de brug is voledig gerenoveerd in 2023 er loopt nu een fietspad juist naast
met vriendelijke groeten
Voske

SuSke

Het is een trogbrug. De ballast loopt gewoon door over de brug.

De brug bestaat uit verschillende balken naast elkaar die aan elkaar verbonden worden.
Voor zover ik op de foto kan zien, zijn er tussen de balken gewelven aangebracht (te vergelijken met plafonds in oude kelders).
Daar boven wordt dan gewoon de zandaanvulling van de dijk gestort en later dus ook het ballastbed.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Citaat van: SuSke op 18 juni 2024, 21:44:23 PMHet is een trogbrug. De ballast loopt gewoon door over de brug.

De brug bestaat uit verschillende balken naast elkaar die aan elkaar verbonden worden.
Voor zover ik op de foto kan zien, zijn er tussen de balken gewelven aangebracht (te vergelijken met plafonds in oude kelders).
Daar boven wordt dan gewoon de zandaanvulling van de dijk gestort en later dus ook het ballastbed.

OK. Daar kunnen we iets mee. Bedankt.

mahtoska1

Citaat van: voske op 18 juni 2024, 21:24:53 PMbeste
deze foto is verhoudert want de brug is voledig gerenoveerd in 2023 er loopt nu een fietspad juist naast

Bedankt voor de info. Ik wil echter de oude brug nabouwen.

SuSke

Pieter,

Als je naar de foto kijkt zie je op de zijkant de klinknagels zitten van de 'voutes' (gewelven).

En als je dan wat speelt met Google Maps, kan je zelfs onder de brug kijken  ;D  ;D

Brug Ronse by Frans Peeters, on Flickr

Succes met het bouwen  :)  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Herwig

Interessant
Dus niet het zelfde als een metalen  'plaatbrug' zonder  'bak'  ...