Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ESU V5.0 Function Mapping

Gestart door ERVIN, 30 mei 2024, 23:34:10 PM

ERVIN

Vandaag is mijn 2718 van LS Models aangekomen , ik heb er nu een ESU V5.0 21 pins decoder ingestoken , maar ik kan voorlopig enkel het sluitlicht schakelen , heeft er misschien iemand een file geschikt voor deze reeks waardoor ik ook de andere functies kan schakelen ( bvb. cabineverlichting enz.. )

Alvast bedankt

WR Blue

Heb je toegang tot een Lokprogrammer?

Ik heb dezelfde chip in een vorige versie gemonteerd die misschien in dit model werkt?

Neil
++++++++

Do you have access to a Lokprogrammer?

I have fitted the same chip to a previous version that might work in this model?

Thanks

Neil


ERVIN

Hoi Neil , ja ik heb een lokprogrammer , je mag die file eens doorsturen en laat je dan weten of het werkt. Bedankt. ;)


ERVIN


Webbie

De lichtfuncties, proefondervindelijk vastgesteld:

L0: cabineverlichting
L1: richting loc -> bepaalt wat vooruit is voor de licht-functies.
Aux1: links frontsein uit (voor noodsein, "flash/blink light")
Aux2: rechts frontsein uit (voor noodsein, "flash/blink light","phase reversed")
Aux3: frontsein
Aux4: sluitsein

Eigenlijk net hetzelfde als bij de vorige uitvoeringen :)

ebs2650

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem.

Het rijden is ok

Probleem  : geen enkele lichtfunctie werkt.

Ik heb een lokprogrammer van Esu,  kan u mij eventueel uw esux file eens bezorgen.

Waarvoor dank.

Willy

ERVIN


ERVIN

Dankzij het mee helpen denken en proberen zijn Willy ( ebs2650 ) en ikzelf er eindelijk achter gekomen hoe één en ander dient geprogrammeerd te worden in de Reeks 27 van LS Models.
We hebben nu frontlichten , schakelbaar sluitlicht en cabineverlichting.
De file voor deze reeks mag je gerust vragen via PM.   ;)

ERVIN

Iets vreemd aan de hand , als ik mijn loc programmeer met de ESU programmer dan krijg ik licht en schakelbaar sluitlicht ( F2) , maar op het prog.spoor krijg ik geen cabineverlichting als ik F1 indruk , als ik mijn loc op mijn baan zet en ik activeer F1 waaronder ik de cabineverlichting heb gezet dan brand die wel.
Iemand een idee wat ik hier verkeerd doe??

D_Loc

Het enige dat ik zo kan bedenken is de rijrichting waarbij de cabineverlichting in een richting niet werkt waarbij het programmeerspoor en de baan toevallig in tegenovergestelde richting staan.

Ik krijg nog een idee, staat bij Information-> Functions misschien een vinkje bij Moment, dan blijft de functie zo lang actief als je de F1 toets ingedrukt houdt.
Als het vinkje weggehaald wordt wordt het een toggle functie zoals je verwacht.

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

755philippe

Misschien ook eens nagaan of je lokprogrammer de laatste update heeft gehad. Is maar een idee maar kan soms helpen.
Mvg


janieburton

Wat kost een losse decoder van LS?
 

Peter

Bij Hünerbein winkel in Aachen zijn die los te koop, wantKurt en Michael zijn zeer goed bevriend met de mensen van LS
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ik heb mijn ESU V5.0 DCC 36€ betaald.
@ D_Loc & 755philippe , het probleem is nog niet opgelost. Ik zoek verder.
Ondertussen hebben we alle lichtfuncties gevonden die een " gewone " V5.0 decoder kan weergeven zijnde Frontlicht , schakelbaar sluitlicht , noodverlichting en cabineverlichting , waarvoor dank aan Willy ( ebs2650 )  ;)