LS Models I11 NMBS beschikbaar.

Gestart door ceuleer, 16 mei 2024, 09:56:04 AM

Metpetergaathetbeter

tja je moet overal eens luisteren........

ATBtrein

ik zie bij verschillende shops de aanbieding in AC maar ik heb al met meerdere contact gehad voor deze AC stuurstand, maar ze hebben allemaal geantwoord dat er geen AC's beschikbaar zullen zijn!

Is er iemand die toch al bevestiging heeft voor de AC?

In de hoop van ...toch één te hebben.
 

warre.ls.models

Ik had eerst ook een set ac besteld bij van biervliet maar hij kon deze niet bestellen nu hebben we een mail gestuurd naar hunerbein.

Metpetergaathetbeter

er zouden er slechts enkele gemaakt zijn.......zou rond de jaarwisseling moeten komen die ac

Rangeerduivel

Citaat van: warre.ls.models op 23 mei 2024, 20:08:03 PMIk had eerst ook een set ac besteld bij van biervliet maar hij kon deze niet bestellen nu hebben we een mail gestuurd naar hunerbein.

als het echt niet lukt, zelf ombouwen naar AC dan maar...?

 ;)

warre.ls.models

Heeft iemand al de dc variant kunnen testen?

Metpetergaathetbeter

Wat valt er nog te testen aan wagens die al meer dan 10 jaar verdeeld worden?

755philippe

Citaat van: ATBtrein op 23 mei 2024, 19:48:34 PMik zie bij verschillende shops de aanbieding in AC maar ik heb al met meerdere contact gehad voor deze AC stuurstand, maar ze hebben allemaal geantwoord dat er geen AC's beschikbaar zullen zijn!

Is er iemand die toch al bevestiging heeft voor de AC?

In de hoop van ...toch één te hebben.
Hallo,
Dat is heel eigenaardig want mijn 2 setten in ac met inclusief stuurstand zijn in de winkel aangekomen. dat ze pas tegen het einde van het jaar zouden zijn zoals hier omschreven enkele posts terug klopt dan ook niet volgens mij. Ga ze een der dagen afhalen.
Mvg

Metpetergaathetbeter

nee, er zijn maar een heel klein aantal AC gemaakt die komen rond de jaarwisseling.


Maar een enkeling heeft geluk ik zag beide AC sets in de AMSAC (die iemand zit niet op MSM-forum)

warre.ls.models

#24
Ik heb gehoord dat in de AC variant al een decoder aanwezig is.
Klopt dit echt?
Zit hier mfx op of moet je zelf een nieuwe "loc" toevoegen en zo een adres kiezen?
Zit deze decoder al in het I11BDX rijtuig of moet je deze zelf erin plaatsen?
Het is namelijk de eerste keer dat ik een stuurstandrijtuig van LS koop.
En als ik dit met een 18 of 27 wil duwen welke koppelingen zou ik dan gebruiken?
Ik heb al 4 rijtuigen I11 van Heris, als ik deze gebruik dan werken deze perfect maar de wagens staan ver uit elkaar en
als ik de set wil duwen ( om te proberen voor als ik er een I11bdx voorhang ) dan ontsporen deze, ik heb ook al
marklin kortkoppelingen gebruikt maar deze werken ook niet als je ze duwt.
Weet iemand als de fleishmann profi koppelingen goedwerken in een trek - duw samenstelling?

Alvast bedankt

Metpetergaathetbeter

daar ik DC rijder ben kan ik U niet helpen, vaak kun je je kortkoppeling nog een standje verder duwen. Je wagons verzwaren zou kunnen helpen maar vaak zijn de te scherpe Marklin bochten die dat dat euvel bevorderen de oorzaak met te licht zijn ! Je rijtuigen verzwaren kan al een wereld van verschil zijn !


dit is van bij iemand in onze club en de bochten zijn echt bangelijk scherp....... Het zijn Classix gekend om hun te licht zijn en werk aan zijn om achteruit te rijden  https://www.youtube.com/watch?v=3MTMctvjNuw

doomslu

Het is een durver zo op 't randje rijden!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ze zeggen vaak "het leven is voor de durvers" hé ?

Ik kan me vergissen maar hij zou daar al verandering kunnen aangedaan hebben  ;)


SuSke

Mijn stam I11 (van een vorige productie)rijdt probleemloos in trek of duw met Fleischmann Profi koppelingen.

Het gaat hem dan wel over 2R en ruime bogen (minimum R 450mm)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.