slepers

Gestart door Thommy, 26 april 2024, 09:12:00 AM

Thommy

Vraag voor degene die iets van de slepers kennen.

Vraag gekregen om een Matisa te bouwen maar als 3R versie. Dus moet daar een sleper od onder.
Helaas, 2 rail hier en zoekopdrachten op google naar sleper toont zelden de lengte van dat ding. Draaistel niet gemotoriseerd heeft een asafstand van 20mm, dus een sleper van +40mm zoals ik hier heb van een omgebouwde Piko is te lang)

draaistel kan gemodificeerd worden, zal sowieso een 3D print zijn ipv het messing geplooid ding om die sleper te kunnen monteren.

Dus: wat is een korte sleper? Of een alternatief? Of wat gebruikte Jocadis onder hun AM-stelletjes? Die zouden ook vrij kort moeten zijn.
Greetz

Thommy

755philippe

Misschien een sleper van de reeks 91 bij Van biervliet gebruiken. Dit zijn zeer korte slepers en waarschijnlijk hebben ze er Ingelmunster nog wel eentje liggen. Gewoon een mail sturen en dan hoor je het wel. Hopelijk rijd je op C-rail want bij K-rail durven die wel haperen boven de wissels.
Mvg

755philippe

bekie

Een roco van 42mm zou kunnen passen, maar dan moet je wel aan de uiteinden van het draaistel even afschuinen. (Roco 40064, zonder draadje).
Of de Märklin 7175, die is ook 42mm. Ook hier zal je waarschijnlijk de uiteinden even moeten aanpassen.
Deze laatste heeft wel een langere bevestiging (kan je desnoods afknippen t.o.v. de Roco.
 

Thommy

Citaat van: bekie op 27 april 2024, 09:00:15 AMEen roco van 42mm zou kunnen passen, maar dan moet je wel aan de uiteinden van het draaistel even afschuinen. (Roco 40064, zonder draadje).
Of de Märklin 7175, die is ook 42mm. Ook hier zal je waarschijnlijk de uiteinden even moeten aanpassen.
Deze laatste heeft wel een langere bevestiging (kan je desnoods afknippen t.o.v. de Roco.

moet echt korter dan 42mm zijn. onderstel is nog geen 35mm in lengte. Dan zou de sleper voor de machine reeds te zien zijn.

Ik kreeg de tip LSM van de M6-rijtuigen
Iemand toevallig zoeen op overschot of een partnummer?
Greetz

Thommy

bekie

#4
Dag Thommy,

Die LSM zijn dat geen Roco fluisterslepers? Dus 42mm.
Als het nog korter moet zijn, kijk dan eens bij een Märklinsetje van twee slepers. Die zijn waarschijnlijk korter. Ze gebruiken of gebruikten die voor bepaalde stoomlocomotieven of zelfs onder rijtuigen.

Er bestaat ook een Esu variante fluistersleper van 40mm, blijkbaar voor de V60 gefabriceerd.

Mvg,

Antoon
 

Michael

google FL614947

sleper voor N spoor

Tevens in het verleden had je Ibertren 3 rail voor Nspoor welicht dat die ook korte slepers had

Ibertren
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

past de sleper van de schienen bus van marklin niet en ik bedoel dan de bij wagen daar waren twee versies van .
of die sleper van de micheline die is ook klein

gr raf en succes
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

net ff gekeken... oudste versie (korte) vind ik niet direct terug. Altijd kom ik op een lange sleper terug  >:( Micheline is ook een langere sleper.

Zal es zien om zelf een sleper te fabriceren. Of een lange korter te maken, beetje tiggen en slijpen.
Greetz

Thommy

bekie

#8



Voorbeeld van een roco 42mm op matisa onderstel. Sorry voor de bedenkelijke kwaliteit.