Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Profi Rails

Gestart door janieburton, 30 maart 2024, 22:44:13 PM

janieburton

Wat me de laatste tijd opvalt is dat er veel Profi rails tweedehands worden aangeboden.

Ik denk dat dit toch wel bijna de "ultieme realistische gebalasteerde" rails waren, buiten rails die men zelf ballasteerd.

Weet iemand wat de reden kan zijn dat velen hun Profi rails weg doen? 
 

ronaldk

Nieuw is het niet of nauwelijks te krijgen. Fleischmann is overgenomen door Roco. Roco heeft het uit het programma gegooid. Nu is er weer Rocoline met Bedding te krijgen. Dus veel meer aanbod met tweedehands Fleischmann Profi rails te krijgen.

Klaas Zondervan

Citaat van: janieburton op 30 maart 2024, 22:44:13 PMIk denk dat dit toch wel bijna de "ultieme realistische gebalasteerde" rails waren,
Laat dat "ultiem realistisch" maar weg.

Metpetergaathetbeter

 ³
Citaat van: ronaldk op 31 maart 2024, 07:23:01 AMNieuw is het niet of nauwelijks te krijgen. Fleischmann is overgenomen door Roco. Roco heeft Roco ......
dat was ook mijn eerste gedachte. Bijna geen kans op uit te breiden wegens nauwelijks beschikaar  Bovendien heeft Roco Line  code 87 en dan meteen alles vernieuwen  ;)

ronaldk

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 maart 2024, 09:03:15 AMBovendien heeft Roco Line  code 87 en dan meteen alles vernieuwen  ;)

Rocoline was er vroeger ook in 2,50mm, code 100. Alleen Roco is destijds gestopt met Rocoline code 100 en geheel met Rocoline met Bedding. Daarvoor is destijds Roco Geoline gekomen. Nu met de overname van Fleischmann hebben ze weer een "eigen" rail met bedding.

Veel spul is al niet meer te krijgen.

janieburton

Citaat van: Klaas Zondervan op 31 maart 2024, 08:00:52 AM
Citaat van: janieburton op 30 maart 2024, 22:44:13 PMIk denk dat dit toch wel bijna de "ultieme realistische gebalasteerde" rails waren,
Laat dat "ultiem realistisch" maar weg.

Maar persoonlijk vind ik dat ze stukken beter oogden dan de huidige rails met bedding van Roco, Piko, Trix, Märklin, etc...
 

Klaas Zondervan

De belangrijkste in het oog springende fout van Profi rail is de dwarsliggerlengte.

Herwig

- - - / - - -   (zie aub hieronder)

Herwig

#8
Citaat van: ronaldk op 31 maart 2024, 09:25:55 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 maart 2024, 09:03:15 AMBovendien heeft Roco Line  code 87 en dan meteen alles vernieuwen  ;)
Rocoline was er vroeger ook in 2,50mm, code 100. Alleen Roco is destijds gestopt met Rocoline code 100 en geheel met Rocoline met Bedding. Daarvoor is destijds Roco Geoline gekomen. Nu met de overname van Fleischmann hebben ze weer een "eigen" rail met bedding.
Veel spul is al niet meer te krijgen.


Aan de lezertjes:  gelieve aub deze 'story' toch even verder na te kijken (fact-checken  ;) ) Er wordt hier, denk 'k voorzichtig, een onduidelijk gemengd smoske opgevoerd met de handelsmerken (oude) Roco-Gleis, RocoLine, Roco GeoLine en op de koop toe met H0- en N-spoortjes. Zo lijkt het althans bij eerste lezing. En welk 'spul' is er niet meer te krijgen ?
(Roco-Line is Code 83)

Peter

Mooiste rails die ik ooit heb gehad was een Italiaans merk (jaren '70 (zwarte biels en messing rails)
de naam ben ik helaas vergeten en ik vermoed dat het zelfs niet meer bestaat.
Heden vind ik de Weinert rails het beste
Met vriendelijke groeten
Peter

ronaldk

#10
Citaat van: Herwig op 31 maart 2024, 13:44:03 PMEn welk 'spul' is er niet meer te krijgen ?

Oude Roco-line code 100 (2,50mm)
Roco Geoline.
Fleismann Profigleis


Citaat van: Herwig op 31 maart 2024, 13:44:03 PM(Roco-Line is Code 83)

Zoiets.  :)  Het is lager dan Fleischmann profigleis.

Metpetergaathetbeter

Roco Line code 83 viert dit jaar zijn 35 jarig jarig bestaan

janieburton

Citaat van: Klaas Zondervan op 31 maart 2024, 13:16:23 PMDe belangrijkste in het oog springende fout van Profi rail is de dwarsliggerlengte.

Zijn die langer dan bij andere merken?
 

Herwig

#13
Net niet.
Citaat van Klaas, een decennium geleden:      https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?msg=277047

Klaas Zondervan

Citaat van: janieburton op 01 april 2024, 14:23:49 PMZijn die langer dan bij andere merken?
Vergelijk foto's van echte sporen, van Profirail en andere merken. Dan zie je vanzelf wat er anders is.

Herwig, ik weet dat ik mijn mening over Profirail vaker heb gegeven, en die mening is in de loop der jaren niet veranderd.