Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Vraag over roco DB type 103.0 (prototype)

Gestart door Bundesbahnfreak, 06 februari 2024, 23:00:35 PM

Bundesbahnfreak

Hallo,
Tot mijn grote vreugde brengt Roco dit jaar onder artikelnummer 7500064 terug de BR 103.0 uit.  Ben daarstraks op hun site eens gaan neuzen en het blijkt dat je bepaalde decals (ets) zoals het DB logo, fabrieksplaten enz zelf moet plakken.  Ik heb niets tegen wat onderdelen op een model plaatsen maar dit vind ik wel een afknapper.  Heeft aangezien het hier om een heroplage gaat iemand ervaringen hiermee?  Is het duidelijk waar de details moeten komen en kan men ze scheef plakken? (Mijn grootste angst)

Grtn
Rudy




Peter

Zou wachten op het Piko model en vergelijken
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Dag Peter,

Piko brengt het prototype toch niet uit?

Klaas Zondervan

Roco brengt ook het prototype niet uit. Wat dat betreft is de titel een beetje verwarrend.
Wat Peter waarschijnlijk bedoelt is dat Piko misschien alle opschriften er al op heeft staan.

Bundesbahnfreak


Peter

De eerste vier loks hadden als nummer E03 001 tot E03 004 en niet 103 001 tot 103 004
In het uitstekende boek van Eisenbahn Kurier staat alles heel kompleet beschreven
Het boek is een aanrader trouwens

9783882551037-us by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomlokje

Peter,
De E03 voorserie is na 1968 hernummerd in 103 001 tot 103 004 volgens Wiki
Die versie van Roco is gelinkt aan 1976 zodus dat kan wel.

Bundesbahnfreak

Inderdaad Saskia,
Aangezien ik DB tijdperk 4 doe gaat mijn interesse naar deze versie die in de jaren 70+80 als 103.0 door het leven ging ipv de tijdperk 3 versie E03.  Heeft trouwens het langste als 103.0 gereden aangezien ze in 1965 gebouwd zijn en zoals aangehaald in '68 om genummerd.

De essentie van mijn vraag was eigenlijk of iemand ooit de vorige oplage van dit model van Roco gekocht heeft.

Grtn
Rudy

Bundesbahnfreak

Peter,
Ikzelf heb ook tal van boeken over de Bundesbahn en hun materieel maar dan voornamelijk TP4.  Ik heb 2 van de 4 locs nog kunnen zien in Duitsland de eerste was in Osnabrück begin jaren negentig als testlok van BZA Minden (kan ook eind jaren tachtig geweest zijn) de andere maal was in het DDM te Neuenmarkt-Wirsberg. Beide keren stonden de locos te ver af om er een foto van te maken.  Kijk maar eens in je boek, je zult ze ook wel als 103.0 tegen komen.

stoomlokje

#9
Ik bezit de eerste uitgave aangekocht in 1981 kat nr.:4146A ( dubbel rooster & verlengde kabine ) en dat was toen al een prachtig model, dat fantastisch rijdt, dus ik denk dat deze nieuwe er zeker niet moet voor onder doen.
De geëtste plaatjes  lijm je gewoor over de voorgedrukte plaatjes.

Sicco

#10
Citaat van: Bundesbahnfreak op 06 februari 2024, 23:00:35 PMHallo,
Tot mijn grote vreugde brengt Roco dit jaar onder artikelnummer 7500064 terug de BR 103.0 uit.  Ben daarstraks op hun site eens gaan neuzen en het blijkt dat je bepaalde decals (ets) zoals het DB logo, fabrieksplaten enz zelf moet plakken.  Ik heb niets tegen wat onderdelen op een model plaatsen maar dit vind ik wel een afknapper.  Heeft aangezien het hier om een heroplage gaat iemand ervaringen hiermee?  Is het duidelijk waar de details moeten komen en kan men ze scheef plakken? (Mijn grootste angst)

Nou als ik die instructie lees zie ik daar ook dat de geëtste onderdelen over de geprinte onderdelen geplakt moeten worden, dus het is optioneel om het te doen en in elk geval dus duidelijk waar het moet komen.

Van mijn 103.1 locs met geëtst DB logo op het front is die van Roco ook hier enkel bedrukt en bij Piko netjes in reliëf aangebracht. Ik zou v.w.b. de 103.0 wachten tot Piko die brengt, wat vast gaat gebeuren.

Bundesbahnfreak

Saskia en Sicco,
Bedankt, ik had het in hun handleiding niet zijn staan dag de plaatjes over de gedrukte opschiften moeten  geplakt worden.  Zal nog een bril extra moeten kopen
 ;D .
De 103.1 uit de jaren 80 heb ik ook, was voor die tijd inderdaad een mooi model.  Alleen spijtig van de schroeven op het dak.

Nogmaals bedankt
Grtn
Rudy
 

Peter

Dit was het mooiste Roco model van de E03 001
Model zat in een speciale verpakking en is jaren geleden van mij overgekocht door ons forumlid Koen
Heb er nog steeds spijt van dat ik dat toen gedaan heb

DSCN2291-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco


janieburton

De E03/BR103 is nog steeds de mooiste loc van de DB