Roco Service

Gestart door Ludwig, 11 december 2006, 19:57:43 PM

Ludwig

Hoi,
Ik heb onlangs vervang onderdelen besteld voor een Roco locomotief .
Aangezien de distributie van Roco voor Belgie nu in franse handen is vraag ik me af of de levering van onderdelen vlotter gaat dan vroeger of juist van niet ??
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

quf

@Ludwig
Ik vrees ervoor. Ik heb onlangs (vorige week) nog met Collectorsbank gesproken omdat ik iets van Roco nodig had. Zij beweren dat ze de vertegenwoordiger van Frankrijk nog nooit geien hebben laat staan er mee gecommuniceerd. Zij gaan samen met een aantal collega's de bestellingen bundelen en een van hen gaat ze dan halen, of in Oostenrijk of in Duitsland, dat laatste was mij niet zo duidelijk.
Er doen dus veel geruchten over de bevoorrading van Roco de ronde, en wij denken er het onze van. De best geplaatste om hier op dit forum op uw vraag te antwoorden, ben je eigenlijk zelf. Je hebt je bestelling geplaats; en nu wacht je af, en velen met u, hoe dat gaat verlopen. Gaat dat snel; u tevreden, en wij ook gerustgesteld.  Moet je echter lang wachten, tja... .In ieder geval, ik hoop er het beste van, en ook dat je ons hier op het forum op de hoogte houdt van uw ervaringen met deze bestelling. Ik zelf heb een ganse bestellijst klaar voor Roco; maar ik durf hem gewoon niet plaatsen, ik wacht af.


Groeten

Frank

mark7758

Wacht tot na Nurnberg. En er zou verbetering komen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Ludwig

Tot hiertoe staat de wachtteller op 3 weken.
De winkelier heeft me beloofd te kunnen leveren voor eind 2006 .
Ik hou jullie wel op de hoogte.
Groeten
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ysbeer

citaat:
Geplaatst door mark7758

Wacht tot na Nurnberg. En er zou verbetering komen.



die verbetering zal dan toch echt van uit de handelaars wereld moeten komen.
ik heb hier in nederland delen besteld.
gewacht 2 weken.3weken,6weken niets.
toen via en duitse winkel in 5 dagen daar in huis.
men vertelde mij dat roco snel en accuraat leverd,maar dat de handelaren om verzendkosten te sparen slechts bestellen als ze een stevige bestelling bij elkaar hebben.
Dergelijke praktijken komen ook in duitsland voor.
Iedere handelaar kan direct bij roco bestellen en wordt dan ook beleverd,ook in ned en belg.
De franse vertw. heeft hier niets mee vandoen.

Ik gef toe dat ik nu mijn duitse bron na praat dus heren handelaars reageer en zeg dat ik het niet goed zie(als dat zo is ten minste)

wim ysbeer

Brunel

Volgens mij zeg je het uitstekend.
De snelheid van de onderdelenservice wordt naar mijn ervaring vooral bepaald door de handelaar en minder door de fabrikant.
Daarmee wil ik zeker niet de handelaren zo maar bekritiseren. Bij sommige is het echt lamlendigheid. Maar ik kan me ook voorstellen dat een kleine handelaar niet voor ieder wissewasje de hele machinerie in werking zet.
Maar er is vooral verschil tussen handelaren, los van de vraag of daar nou een goede reden voor bestaat.

Ludwig

citaat:
Geplaatst door cota

Hoi,
Ik heb onlangs vervang onderdelen besteld voor een Roco locomotief .
Aangezien de distributie van Roco voor Belgie nu in franse handen is vraag ik me af of de levering van onderdelen vlotter gaat dan vroeger of juist van niet ??
LUDWIG



Vandaag eens gaan horen hoe het met mijn bestelling zat .
Nog geen levering voorzien kreeg ik te horen .
PFFF Bijna 2 maand wachten om 2 koppelstukjes te kunnen krijgen ...  [}:)]
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Tom

Vandaag bij Van Biervliet eens gevraagd hoe het nu gaat met die nieuwe importeur, en ze vinden dat alles vlot verloopt, bestelligen komen binnen de 2 weken.
Tom

tufken

Als het in stock is binnen de 3 - 4 dagen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ysbeer

citaat:
Geplaatst door tufken

Als het in stock is binnen de 3 - 4 dagen



Ja ik schreef het al eerder maar voor de slecht lezende,
niet roco maar de trage of super trage winkelier is de oorzaak.
Zoek het dan ook daar en stop met mopperen of roco of de vertegenwoordigers.

wim

Ludwig

Ysbeer ik mopper niet ik stel alleen maar vast .
Ben vandaag naar de winkel getrokken en hab alles afgezegd .
Vind ik zelf een beetje spijtig want koop daar al zo'n 20 jaar materiaal en dat zal dus vanaf vandaag gedaan zijn .
Dus ik woon in de stille kempen en heb een andere leverancier nodig .
Heeft iemand trouwens een goed voorstel voor mij,een leverancier die ook onderdelen kan leveren en niet alleen loc's en wagons ??
Heb trouwens nog een wagen van Roco 46917 in besteling sinds weken , die was toch ook belooft rond de week 47 dacht ik ????? TUFKEN ??
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Tom

Ik denk dat Van Biervliet een uitstekend service bied, met andere winkeliers heb ik niet zoveel ervaring.
Tom

tufken

citaat:
Geplaatst door cota

Ysbeer ik mopper niet ik stel alleen maar vast .
Ben vandaag naar de winkel getrokken en hab alles afgezegd .
Vind ik zelf een beetje spijtig want koop daar al zo'n 20 jaar materiaal en dat zal dus vanaf vandaag gedaan zijn .
Dus ik woon in de stille kempen en heb een andere leverancier nodig .
Heeft iemand trouwens een goed voorstel voor mij,een leverancier die ook onderdelen kan leveren en niet alleen loc's en wagons ??
Heb trouwens nog een wagen van Roco 46917 in besteling sinds weken , die was toch ook belooft rond de week 47 dacht ik ????? TUFKEN ??
LUDWIG



Hallo Ludwig,  

Ja die waren voor die week beloofd maar staan hier nog steeds in back-order op onze leveringsbonnen. Die kwam nieuw uit, dit is toch niet onze fout als Roco die niet uitleverd.

En die onderdelen dat is niet bij ons, straks denken ze nog dat die bij ons besteld zijn.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Ludwig

Voor eventueele misverstanden te voorkomen,de winkelier waar ik over spreek is zeker Tufken niet .Maar ik mag toch weleens mijn hart luchten vind ik zonder dat daar heisa van moet komen .
Heb dan maar mijn loc hersteld met wat superlijm,dit doe ik liever niet maar het wachten was ik moe.
LUDWIG

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

tufken

Sommigen zouden dat hier weer verkeerd begrijpen, we maken geen heisa, we gaan alleen feesten

[:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "