Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Jocadis AM 74 & 78

Gestart door ronny-vdv, 21 december 2023, 20:31:14 PM

ronny-vdv

Misschien een bijzondere vraag. ::)

Ik ben op zoek naar het volgende:
AM 74 bordeaux
Jocadis 35210 = 712
of
Jocadis 35214 = 720

AM 78 new look
Jocadis 35222 = 748
of
Jocadis 35224 = 749

Hopend op een positieve reactie.
Mvg,

ronny-vdv

N!CK

Moest iemand de
720 Bordeaux
765 new look
661 groen
Hebben en willen verkopen, ruilen, is mijn collectie volledig 😁

Michael

Citaat van: ronny-vdv op 21 december 2023, 20:31:14 PMMisschien een bijzondere vraag. ::)

Ik ben op zoek naar het volgende:
AM 74 bordeaux
Jocadis 35210 = 712
of
Jocadis 35214 = 720

AM 78 new look
Jocadis 35222 = 748
of
Jocadis 35224 = 749

Hopend op een positieve reactie.

Wie niet?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ronny-vdv

#3
Over 15 jaar waren er andere prioriteiten. Had ik toen beter geweten......
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Citaat van: ronny-vdv op 22 december 2023, 14:01:25 PMOver 15 jaar waren er andere prioriteiten. Had ik toen beter geweten......

Zo is het vaak hé.

Ik heb toen één van de laatste New Look 748 (of was het 749?) gekocht. Eigenlijk een DC-versie, maar door Jocadis zelf omgebouwd naar AC. Heeft me toen wel wat centjes gekost, maar ik was tevreden.
Nu, zoveel jaar later, blijkt het een stel te zijn dat ingezet kan worden vanaf 2003, de periode dat roken verboden werd op de trein. Dit terwijl ik nu eerder modellen uit de periode van 'de blauwe rokersstreep' verzamel.  ::)

Verkopen doe ik, helaas voor de liefhebbers, niet.

Een bordeaux en een groen stel wou ik ook ooit kopen, maar toen waren mijn centjes op en het is er nadien niet meer van gekomen. De prijzen waren te gek om los te lopen en dat had (en heb) ik er niet meer voor over.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

JerryCrazy

Ik had hetzelfde probleem, geen geld toen het uitkwam.
Ik heb de groene 777 met de blauwe streep (1995 - 1997) en de 749 grijze "New Look" die ik tweedehands kocht (2004 - 12/2023).

Ik mik net als jij op de "1995" periode, ik heb alleen de 777 gekocht in afwachting van een bordeauxrode.

Helaas, als je erover nadenkt, kan ik me nog steeds geen bordeaux veroorloven, en hoe meer geld ik verdien, hoe meer ze omhoog gaan. ;D

N!CK

Ik zelf heb nog een groene 641 en 777 te ruil tegen iets recenter van de AM van Jocadis 😊

Peter

Ik had ooit de Jocadis 742. Prachtig model met uitstekende
rij eigenschappen. Helaas heb ik dat verkocht waar ik inmiddels
veel spijt van heb.

P2120130 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Citaat van: JerryCrazy op 28 december 2023, 22:58:33 PMHelaas, als je erover nadenkt, kan ik me nog steeds geen bordeaux veroorloven, en hoe meer geld ik verdien, hoe meer ze omhoog gaan. ;D

Dat is een waarheid als een koe! Het ergste is dan nog dat de prijzen sneller stijgen dan mijn loon!

De modelletjes van Railtrack zijn dan ook mooi aan mij voorbij gegaan. En tweedehands laat ik ze zeker liggen, die prijzen zijn soms te zot om los te lopen.


@ Ronny: Ik hoop voor jou dat je er eentje vindt aan een, voor jou, aanvaardbare prijs (of ruil).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.