Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Garagezolder baan

Gestart door Robert van den Broeken, 11 december 2006, 18:06:04 PM

Tom

Net wat ik juist toonde.
Tom

Robert van den Broeken

heeft dit veel effect op het treinverloop want het spoor loopt toch dood dus waarom moet dat erbij

Tom

Ja dit heeft veel effect op het treinverloop.
Een uithaal spoor is er om gemakelijk te kunnen rangeren.
Stel, je hebt een bundel en je wil er een paar wagons van een spoor uithalen en op een anderspoor zetten dan trek je die paar wagons van het ene spoor op het uithaalspoor, verander de wissels en duwt dan die wagons op het andere gewenste spoor.
Heb je geen uithaalspoor, dan moet je de te uithalen wagons eerst mee op de hoofdlijn zetten waardoor het verkeer hinder ondervindt en dan op een ander spoor plaatsen.

Voila. [;)]
Tom

Robert van den Broeken

okeej bedankt . het wordt in wintrack verwerkt

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Tom

Net wat ik juist toonde.
Ik weet het hoor, Tom. Maar dit is toegepast op het plan dat ik voorheen had getekend.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

EricVW

ook op schaal werken
en dan lukt het wel
Alles uittekenen
ERIC

Robert van den Broeken

Het plan is door david zelf in drail verwerkt
onze materialen lijst is klaar en ben nu bezig de prijzen en aantallen op een rijtje te zetten . Een aansluit rail kun je toch gewoon als rechte rail gebruiken en de mobile station daar op aansluiten ?

Plan in drail :


http://83.83.69.50/bnls/robertdrail_1.jpg
http://www.drail.nl/designs/H0/robert.drl

Voor vragen en opmerkingen gewoon in dit topic

Gerolf

De gelijkenis is treffend ... Mooi gedaan door david.
Ik mis alleen dat uithaalspoor ... heb je het toch geschrapt?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robert van den Broeken

ja dat heeft hij zekers goed gedaan .

En jah het uithaalspoor toch weg gelaten mis dat als het echt ontmisbaar is het er nog bij komt . maar dat denk ik zo niet .

overaal i voldoende ruimte voor dus precies goed

mis dat het gehele stel nog naar beneden gaat

Robert van den Broeken



Plan in DRAIL klaar :


http://83.83.69.50/bnls/robertdrail_1.jpg

Vind het mooi gelukt alleen zal het kanaal geen knik krijgen maar gewoon recht worden zodat er wat meer lengte overblijft voor een perron .


http://meb.gerolf.be/msm/garagezolder/2.jpg

zo het teken plan .

en zo het plan om het water te verwerkelijken op de baan .


http://www.maj.com/gallery/robertvdb/Modelbaan/planhaven.png


ik zal alvast na mijn proefwerkweek wat rails gaan bestellen en bezig met de haven uit te zagen . alleen zal ik nog ff wat nieuw inkt halen om alles 1:1 uit te printen . en uit te leggen en zo de maten beete overtekenen . ben van plan de tekening vast te nieten op plaken met schilderstape en dan met een mes in de tekening krassen en dan en zo het stuk zien wat ik moet uitzagen .

zo heb ik jullie ook weer ff op de hoogte gebracht . foto's van de onderbouw moeten nog komen

Robert van den Broeken

Nieuwe foto's




foto's van de onderbouw en de constructie onder de onderbouw . En van het uitzicht vanaf mijn zolderraampje en van de resthout van het zagen ik weet dat dit makkelijk te gebruiken is voor andere dingen .

meningen ?

Ludwig

Hoi Robert,
Het echte werk kan blijkbaar beginnen.
Aan een baan van die grote ga je even zoet zijn, maar wat moet een mens anders doen in zijn vrije tijd h? [:D]
In ieder geval veel plezier en succes .
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jean

Robert, een paar vraagjes. Het kan zijn dat ik dat in de eerdere postings heb gemist..

Hoe is het gesteld met de vochtigheid in de ruimte en is de ruimte verwarmd?
Kun je vanuit de mangaten met je armen (meer dan) een meter overbruggen?
Ga je de gaten afdichten?  
Heb je gedacht aan het plaatsen van een achtergrond?
Waar had je het bedieningspaneel gedacht te positioneren?

Groet,
Jean

Robert van den Broeken

ik zal de vragen gelijk ff beantwoorden :


Hoe is het gesteld met de vochtigheid in de ruimte en is de ruimte verwarmd?
Hier zijn we mee bezig er komt wel een elek kachel
Kun je vanuit de mangaten met je armen (meer dan) een meter overbruggen?
Ook dit is mogelijk en ik kan ook nog vanaf de zijkanten erbij
Ga je de gaten afdichten?
Nee
Heb je gedacht aan het plaatsen van een achtergrond?
Ja dit wordt gedaan als de rails en de seinen klaar zijn . en dan ga ik de scenery plannen voor de zijkanten en aan hand daarvan gaat een prof schilder een mooie achtergrond maken .
Waar had je het bedieningspaneel gedacht te positioneren?
Ik kan hem eerst gewoon op de tafel zelf kwijt maar zat er aan te denken om als de boel klaar is een plank onder de baan te maken waar ik met de handen bijkan terwijl ik zicht heb op de baan . en daar de boel op zetten
hoop je zo ff geholpen te hebben


Robert van den Broeken

Jongens de onderbouw van de haven en het kanaal is klaar :D



Hier de latten bevestigd aan de onderkant van de plaat



Foto's van het voormalig zuidlaardervaartje


En hier dan de foto'van de haven .

zals je ziet is het zit de plaat haaks op de andere plaat in de haven wordt hier een waarschijnlijk uit gips vervaardige kademuur op gezet al zie je dit toch niet zo goed als je vanuit het publiek kijkt maar het moet er toch op .

en bij het kanaal worden vanaf de normale plaat een gaas gespannen naar het vaartje en dat ook met gips zodat je een mooie overgang naar het kanaal krijgt .

Meningen of iets dergelijks zijn altijd welkom