Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Na 40 jaar terug uitgepakt...

Gestart door hermanvk, 25 november 2023, 21:07:19 PM

hermanvk

Zoals de titel stelt: na 40+ jaar heb ik mijn oude m-rail Marklin uitgehaald.
Het is een aangename kennismaking met vele uitdagingen...
Ben net bezig om de antislipbandjes te vervangen op mijn 3054, en dat is zowat het maximum van mijn handigheid.

Als  bijkomende introductie wou ik een paar foto's toevoegen, maar ik zie geen mogelijkheid...  :(
Net mijn oude M-rail (40+ jaar) teruggevonden...:thumbup:

hermanvk

Net mijn oude M-rail (40+ jaar) teruggevonden...:thumbup:

Jurgen

Handig of niet, welkom op het forum!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Cozzy

Mooie collectie Herman, veel plezier met de heropstart!

groetjes,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Cozzy

En deze link kan misschien wat licht schijnen in het duister voor wat betreft beelden plaatsen.
Succes!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

hermanvk

Ondertussen is er veel gebeurd, en heb ik veel geleerd.

Is daar interesse voor en zo ja: waar kan ik dit posten.
Ik loop een beetje verloren hier op het forum, blijkbaar meer gericht naar lezers van het modelspoormagazine?
Net mijn oude M-rail (40+ jaar) teruggevonden...:thumbup:

Metpetergaathetbeter

nee Herman(trouwens welkom) toch niet , er zijn er die geen lezer zijn, er zijn er die het ooit waren en anderen die het misschien ooit zullen worden.....

Net als MSM zijn het forum uiteindelijk het resultaat van een aantal mensen/vrienden die een zekere behoeft hadden, ik heb het dan wel over de hobby van modeltreinen hé ? Laat ons zeggen de hobby een betere invulling te geven ......

hermanvk

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 mei 2024, 23:50:34 PMnee Herman(trouwens welkom) toch niet , er zijn er die geen lezer zijn, er zijn er die het ooit waren en anderen die het misschien ooit zullen worden.....

Net als MSM zijn het forum uiteindelijk het resultaat van een aantal mensen/vrienden die een zekere behoeft hadden, ik heb het dan wel over de hobby van modeltreinen hé ? Laat ons zeggen de hobby een betere invulling te geven ......
Ik was zelf verbaasd om te zien hoe lang het geleden was, dat ik nog iets gepost had...

Maar mijn vraag dan blijft:
Post ik hier verder mijn ervaringen of is daar een betere plaats voor?

Als ik schreef "veel geleerd" bedoel ik bijvoorbeeld dat ik net 7 "contactrails heb gemaakt" (eentje al een tijdje geleden als proef), met M-rails... en dat had dan soldeerwerk nodig....
Verder nog een zoektocht om alles min of meer elektrisch in orde te krijgen...

Enfin: dat is het zowat... is dat interessant genoeg?

PS: je bent nog laat actief als ik dat zo bekijk: :wink:
Net mijn oude M-rail (40+ jaar) teruggevonden...:thumbup:

ronaldk

Hoi,

Altijd goed als er weer wat draadjes getoond worden. Je mag het onder Modelspoor beginners (waren we ooit allen!) wel plaatsen. Dan is het zeker ook voor nieuwe beginners makkelijk te vinden. Ter zijner tijd kan het dan eventueel nog wel verplaatst worden mocht dat nodig zijn.

hermanvk

#10
OK, vier delen zijn vandaag gepost:
Nieuwe post over na 40 jaar opnieuw te starten
Net mijn oude M-rail (40+ jaar) teruggevonden...:thumbup: