Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Beladingen

Gestart door EricVW, 10 december 2006, 14:25:43 PM

EricVW

Welke soort beladingen , heb je zoal voor 2 assige hoge openbakwagen.?
Bieten, kolen ,schroot , cilindervormige houten stokken , of hoe je dat ook weer, zoals in MSM uitgebreid behandeld
Wat nog,?
ERIC

dancer

ik heb er al aan gedacht...
met zwarte rietjes kun je buizen namaken..
met spijkertjes kun je ook iets tof doen...
of anders met stukjes hout van de tuin..dunne takjes dennenhout die je laat drogen..en dan de korst erafhalen...
dit zijn totnutoe mijn ideeen...
wellicht is er nog et het een of ander afval iets te doen...
steentjes kunnen natuurlijk ook goed gebruikt worden...

janjozef

Wat ook kan in plaats van steenkool is steenslag of ijzererts, Ook machienerie werdt er in vervoerd.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

ik heb voor mijn rongenwagons de ladingen zelf gemaakt met nietjes

gewoon de volledige staven zoals ze uit het doosjekomen met de openingen tegen elkaar gelijmd
dan er een dun zwart stoffe draadje errond en ene beetje verroesten en klaar is de kees

kost amper iets en is zeer mooi (vind ik toch)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Greg

wisselstromer, heb je er een foto van?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

EricVW

Het zijn 2 assige hoge open bakwagens
bruin van ROCCO
ERIC

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik heb voor mijn rongenwagons de ladingen zelf gemaakt met nietjes
gewoon de volledige staven zoals ze uit het doosjekomen met de openingen tegen elkaar gelijmd
dan er een dun zwart stoffe draadje errond en ene beetje verroesten en klaar is de kees

kost amper iets en is zeer mooi (vind ik toch)



>>>> Dat zullen wel RIETJES moeten zijn zeker???

Gerrit.


Rochevalien

Schroot,steenslag,cokes,steenkool,hout -planken of boomstammen,suikerbieten,wit zand(ten tijde van de stoomloks)
appels,enz,enz

kijk eens in de catalogici ,of op de  webstek van de verschillende merken die deze beladingen maken  om ideeen op te doen en maak het dan gewoon z?lf.

De volgende vraag is dan: welke merken maken kant -en -klaar beladingen???[;)]kijk eens in MSM ,er worden er regelmatig voorgesteld.

Gerrit

wisselstromer

ik heb voorlopig nog geen fotos van die nietjes lading
wel van een andere
gewoon messing profielen en grijsgespoten en daarna vervuild
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wisselstromer

een andere lading
ooit eens een setje van brekina/mrklin gekocht, 1 rongenwagon met camion en gesloten wagon van Busing

heb er nog een andre vrachtwagen bijgekocht en ze op 2 andere pltte wagons gezet
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

Miba heeft ooit 3 specials uitgebracht over beladingen om zelf te maken. Zeer intressant en niet eens zo duur 10? per boek.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik heb voorlopig nog geen fotos van die nietjes lading
wel van een andere
gewoon messing profielen en grijsgespoten en daarna vervuild


Hallo Wim ziet er goed uit,
Maar die houten steun balken zien er wat groot uit,
De profielen mogen nog wat donkerder & de kopstukken mogen zilver met wat roest.

Tips van een lasser [;)].

ERVIN

@wisselstromer, van deze wagons heb ik er 15 besteld, ik ga daar "Bulgaars koper" op beladen.[:p]

Tom

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@wisselstromer, van deze wagons heb ik er 15 besteld, ik ga daar "Bulgaars koper" op beladen.[:p]

Maar eerst dat fameus geheim project h?. [:D] [;)]
Tom

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@wisselstromer, van deze wagons heb ik er 15 besteld, ik ga daar "Bulgaars koper" op beladen.[:p]

Maar eerst dat fameus geheim project h?. [:D] [;)]



Ja Tommeke, daar zijn we nog altijd mee bezig, maar die wagons ga ik eerder hebben hoor, volgende week al, en dan heb ik nog een sleep ballastwagons gekocht, 10 stuks!![:p]
Nu nog een 5217 erbij, en ik heb een echte werktrein.