Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

MP7 wisselmotor en M-DEC (DCC)

Gestart door Robrecht, 08 oktober 2023, 22:18:05 PM

Robrecht

Hoi allemaal!

Ik zit met wat vragen in verband met de aansluiting van MP7 wisselmotors via een M-DEC/1-DEC.
Op de site van Ltd kan je een PDF vinden over hoe je het moet aansluiten.

Maar ik zit met twijfels over waar de gelijkstroom voor de MP7 en de M-DEC van komt.
Mag dat gewoon allemaal van de ringleiding zijn? De stroom voor de MP7 vermoed ik van niet?

https://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/de/anschlussbeispiele/page_1875.pdf

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

SuSke

Beiden moeten gewoon van een externe transformator komen, maar kunnen wel gecombineerd worden als de vereiste voltage overeenkomen en je transformator voldoende vermogen kan leveren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Robrecht

Merci voor de duiding.

Ik had ondertussen ergens nog een kabel liggen van een externe HD die 14V gaf, dus die is het geworden voor de motortjes zelf.
De voeding naar de decoder heb ik afgetakt voor de ingang naar mijn centrale, die geeft daar 15V.
De motortjes mogen max 14V DC krijgen dus durfde het niet van dezelfde voeding te laten komen als de centrale :D

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...