Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Decals NMBS

Gestart door marc3105, 30 september 2023, 00:27:52 AM

marc3105

Hallo,

Ik heb tweedehands een Jocadis bouwpakket van een NMBS stoomloc type 10 op de kop getikt maar ik zou hiervoor nog decals nodig hebben.

Enig idee waar ik deze nog zou kunnen vinden?

Alvast bedankt.

Groeten,
Marc

Thommy

ik heb die voor m'n gekochte joc 16 herdaan met setje van AMF87 (Franse website). Waterdecals en cijfer per cijfer te leggen. Maar nu zijn ze wel terug properkes.
Greetz

Thommy

Peter

Zou het geen goed idee zijn dat iemand van de forumleden, die de mogelijkheid heeft
zo'n vellen zou kunnen afdrukken/produceren, of dat Modelspoor die laat maken die de
leden zou kunnen kopen of krijgen.

Onze zeer vriendelijk forumlid en administrator heeft bv. vele jaren geleden eens voor mij
en blad met Belgische nummerborden voor auto modellen in H0 gemaakt. Nee, dat zijn geen decals
maar er zijn zeker handelaars of bedrijfjes die zoiets als decal kunnen afdrukken.
Dus waarom zo geen velletjes laten maken met Begische beschriftingen 
 
Met vriendelijke groeten
Peter

rojema

Hallo , je kunt toch ook proberen ze zelf te maken. In MSM 199 op pag 64 staat een heel goede beschrijving
Met bvb inkscape kun je makkelijk je teksten en belijning creëren en  Decal papier is niet duur. Gewoon proberen.
Belangrijk is de gele tekst op een juiste groene achtergrond te printen en 2 x door printer sturen met droogtijd er tussen.
Nadien licht benevelen met vernis glad. drogen , plaatsen en later benevelen met vernis mat.
Perfect zoals tampon stempelen dat kan niet maar je kunt het toch wel redelijk benaderen hoor.


Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

doomslu

In Modelspoormagazine 239, welke vanaf vandaag te koop is en wellicht reeds bij meerdere abonnees in de bus is gevallen, staat een interessant artikel op pagina 66, geschreven door forumlid Dries.
Eveneens in hetzelfde nummer schrijft 'onze' Robbe over het herschilderen van de 2715 op blz. 32. Daarin lees je dat hij de zijne heeft laten drukken bij https://www.printmetwit.nl/Laat-Uw-Decals-Printen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DFS

Ik heb eveenseermaals de setjes van AMF87 gebruikt, zeker aan te raden

raf

hebben die ook het B logo want dat kon ik niet vinden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loco

Inderdaad, het B-logo staat niet op het setje met decals voor stoomlocomotieven van AMF.
Ik kan je alleen aanraden om het zelf te tekenen en te laten drukken door pintmetwit.nl.
Je moet dan nog wel je decals uitknippen.
Misschien is er iemand op dit forum die het voor jou gratis wil tekenen en printklaar wil maken, maar een handelaar zie ik dit niet snel meer doen.

Peter

Raf en Loco

Ik kan je een stukje van mijn afwrijfletters en cijfer van Hünerbein doorsturen
Ik weet niet of die nog bruikbaar zijn want die zijn ook al vele jaren oud,
maar dan heb je in elk geval het juiste formaat van de cijfers en het B logo
Als je ze meerdere keer kopieerd zou je ze eventueel kunnen doorsturen naar die print firma
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

ik weet niet of er iemand mee geholpen is, maar zo zien oa.
mijn velletjes met decals en afwrijfletters er uit

decals nmbs by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter