Belgische LS modellen

Gestart door Peter, 11 september 2023, 18:37:38 PM

Peter

Belgische LS 18.2 modellen nu te koop bij Modellbahnshop Lippe
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Heeft er iemand een duidelijke foto van het deeltje wat je los moet halen om de kap van de 18² te kunnen verwijderen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bekie

Ter hoogte van het midden ongeveer van de draaistellen, aan beide zijden van de lok en aan beide zijden van de kast, zit een soort klip of uitsteekstel. Zie hiervoor de tekening. Een foto is waarschijnlijk onmogelijk, omdat de draaistellen altijd in de weg zitten. Je moet dus de kap ter hoogte van beide wielstellen aan beide zijden van die stellen zover uitrekken dat de kap loslaat.
Wel eerst eens zien of er toevallig geen kleine onderdelen aan kop en staart de verwijdering belemmeren, o.a. bijvoorbeeld een koppeling in de nemschacht, of de baanruimers.
 

Michael

Antoon bedankt ik ga morgen nog eens kijken proberen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loco


Michael

Gelukt, aan 1 zijde zit een klein onderdeeltje wat je eerst moet verwijderen daarna de kap aan beide zijden wat naar buiten trekken en de loc komt zo los.
Helaas is het hiermee niet opgelost, ik heb een voorgeprogrammeerde esu decoder 59629gekocht

Met de volgende functies

F0 front en sluit verlichting afhankelijk van de rij richting----> werkt aan 1 zijde
F2 High Beam-----> Werkt in beide rijrichtingen
F5 cablight----> Werkt in geen enkele rijrichting
F9 warning light----> werkt in beide rijrichtingen
F10 top light off----> Top light werkt in geen enkele rijrichting

Van de winkelier mag ik de decoder terugsturen en geld terug, maar daar schiet ik niks mee op,

Wie kan mij hiermee helpen?

Loc is recent aangekocht bij Lippe, die wilden geen decoder leveren.
De decoder 2 weken geleden gekocht.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Snobby Crash

Michael, heb je een locprogrammer? Daarmee kan je de ESU decoder vrij makkelijk uitlezen, en kan je op een eenvoudige, visuele, manier verschillende cv's en geluiden aanpassen...

Michael

Citaat van: Snobby Crash op 23 oktober 2023, 22:59:36 PMMichael, heb je een locprogrammer? Daarmee kan je de ESU decoder vrij makkelijk uitlezen, en kan je op een eenvoudige, visuele, manier verschillende cv's en geluiden aanpassen...

Geert die heb ik sinds kort, maar nog aan het ontdekken hoe alles werkt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Heeft iemand dit model van de laatste uitgave met een werkende DCC esu decoder die de decoder kan uitlezen en de file beschikbaar wil stellen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN


Michael

Inmiddels werkt de decoder naar behoren, dank aan de mannen die mij geholpen hebben.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154