Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

TGV Réseau

Gestart door The Railwarrior, 20 augustus 2023, 11:39:39 AM

The Railwarrior

Hoi allemaal,

weet er iemand of, en zo ja wie, de TGV Réseau uitbracht? De nummers 4501 tot 4530 mochten ook in België rijden. 

Voor de duidelijkheid geef ik even een foto even mee welke vorm het over gaat



Deze stellen reden zeker in het begin van de jaren 2000 vrij frequent op ons net.

eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

rgp

Bjorn,

Als ik mij niet vergis: lima
Hebben deze en de thalys op hetzelfde ogenblik uitgebracht, zo n 25? Jaar geleden

Roland

Driesel

#2
Kato heeft een zeer mooi model uitgebracht van TGV-R 4503 in Christian Lacroix-uitvoering:



Maar die is waarschijnlijk te klein voor je, want in schaal N ;)

In H0 zijn er volgens de TGV-verzamelaar in onze club modellen van de TGV-R uitgebracht door zowel Lima als Mehano. Zoals Roland vermeldt dateren die Lima's van zo'n 25 jaar geleden toen Lima zeer mooie modellen produceerde. De modellen zijn nu echter gezochte exemplaren, en er worden, net als bij de Lima Thalys PBA, hoge prijzen voor gevraagd/geboden.

De Franse baan 'Orelle-Prémont' op je foto is trouwens te bezichtigen op ons komende 'Treinweekend van Oostende'!


ceuleer

Hé Bjorn,

Lima heeft deze 2 TGV's Réseau in de catalogus van 2001 staan.
Als je de foto's uitvergroot zie je nummer 516 voor catalogusnummer L149771 staan, en de bijwagons staan onderaan de pagina.
De andere nummer is 4505 voor catalogusnummer L149782.





The Railwarrior

Citaat van: Driesel op 20 augustus 2023, 12:37:48 PMDe Franse baan 'Orelle-Prémont' op je foto is trouwens te bezichtigen op ons komende 'Treinweekend van Oostende'!



Heb je toevallig een idee wat de juiste afmetingen zijn van deze baan?
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

The Railwarrior

Citaat van: ceuleer op 24 augustus 2023, 19:57:55 PMHé Bjorn,

Lima heeft deze 2 TGV's Réseau in de catalogus van 2001 staan.
Als je de foto's uitvergroot zie je nummer 516 voor catalogusnummer L149771 staan, en de bijwagons staan onderaan de pagina.
De andere nummer is 4505 voor catalogusnummer L149782.






Bedankt voor de tip, ik heb intussen al wat zitten zoeken maar ligt het aan mij of zijn deze echt moeilijk te vinden?
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Alan On Track

Ik heb er zo eentje kunnen overnemen van de betreurde Hugo (Albereke). Een leuk model, laatst zag ik op FB ook iemand die deze TGV heel realistisch had verweerd. Je komt deze (en zeker de sets met tussenwagens) inderdaad niet meer zo vaak tegen. Anderzijds past het vierdelige stel mooi in mijn vitrinekast dus ga ik het zo houden.

Beurzen zullen waarschijnlijk de beste optie vormen als je deze nog wil tegenkomen.
Modelbouw is een kunst

ceuleer

Ik heb in het verleden TGV's verzameld, ik had er 16 in totaal van Lima en Jouef.
Slechts 4 sets had ik compleet met de tussenwagons.
De tussenwagons van sommige TGV's zijn zeer moeilijk te vinden, en de prijzen zijn enorm.
Ik heb een 10 tal jaren geleden alle TGV's terug verkocht, omdat ze toch niet pasten in mijn plannen voor een layout.
Toen al heb ik er een goede prijs voor gekregen.







Driesel

Dat was een mooie collectie, Gunter!

Citaat van: The Railwarrior op 08 september 2023, 09:25:43 AMHeb je toevallig een idee wat de juiste afmetingen zijn van deze baan?

Ja, toevallig wel, de baan meet 6,80 op 3,10 meter. Het zichtbare parade-deel is 4,80m lang. Kom volgend weekend maar eens kijken!
TGV's brengen Thomas en zijn team normaal gezien ook mee naar Oostende.