Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat is 'koploper'?

Gestart door poco loco, 06 december 2006, 11:46:47 AM

doomslu

citaat:
Geplaatst door Brunel

Wel is automatiseren op een digitale baan wat eenvoudiger - beter gezegd, iets minder ingewikkeld - dan op een analoge baan.

Hier ben ik niet zo zeker van.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

poco loco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hmm, ik heb de vraag van poco loco verkeerd begrepen denk ik, ik dacht dat hij bedoelde als je koploper gebruikt dat je dan je computer altijd moet aan staan hebben.[:I]
Sorry, foutje van mij.



Met alle respect, maar zo ver is deze electro-oen toch al mee...
bedankt voor de moeite, ervin [;)].

Bundesbahnfreak, vanwege nieuw-in't-vak is de keuze voor digitaal reeds gemaakt. Het omgekeerde uitgangspunt is voor mij niet meer aan de orde.

De vraag is dus: Als seinen en wissels(traten) via een digitale centrale gestuurd worden, hoe VISUALISEER je dat dan het best?

groeten, luc.

Brunel

Via de computer. [:D]

Als je niet wilt automatiseren, dan hoef je ook de wissels niet via decoders aan te sturen. Dat kan dan net zo goed met een traditioneel schakelbord met baanplan.
Maar die wisselstraatbesturing is al een vorm van automatisering en dat kan natuurlijk alleen met decoders. Wil je dat visualiseren, dan is de computer het gemakkelijkst. Vooropgesteld dat je geen computerangst hebt, maar dat kom je weinig tegen op zo'n forum. [;)]

INFO

Zal ik me er ook nog eens mee bemoeien dan? Poco Loco, met welk merk en type rail materiaal werk je nu. Je antwoord hierop is van belang voor het volgende antwoord.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

poco loco

citaat:
Geplaatst door INFO

Zal ik me er ook nog eens mee bemoeien dan? Poco Loco, met welk merk en type rail materiaal werk je nu. Je antwoord hierop is van belang voor het volgende antwoord.




HO, 2-rail, code 83. Nu dubbelsporige proefovaal, gemengd Peco/Tillig.
Nog geen wisselaandrijvingen (dat is zorg voor een latere draad [;)]).

Ik ben benieuwd, luc.

INFO

Poco Loco, dat is nu jammer dat je die nog niet hebt, want daar was het nu precies om te doen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Poco Loco,

Maar omdat je ook de bezitter bent van een Twin-Center, is het mogelijk om met een Switch-Control 63400 van Uhlenbrock een bedieningspaneel te maken. Welke dan de wissels of complete wisselstraten aanstuurd via het Twin-Center.
Voor de product omschrijving lees het volgende document.

http://www.uhlenbrock.de/:DAVID/ARCHIVE/GROUP/IHS/1/1150/www/3/9/0/I280CEBF-02A.apd/Bes63400.pdf
Alleen de waarheid ligt in het midden.