digitaal en analoog combineren

Gestart door marctje, 11 juni 2023, 08:25:43 AM

marctje

Hallo iedereen
Ik heb een vraag.
Ik weet dat ik een baanbesturing kan maken die, door middel van een knop of switch, kan omzetten naar digitaal of analoog.
Nu wil ik mijn twee keerlussen in de toekomst ook digitaal en analoog maken, is dit mogelijk?
Ik heb oude analoge locs en nieuwere digitale locs en weet dat beide niet samen op de baan kunnen staan.
Het inbouwen van decoders in de oudere locs is iets dat ik wil leren en kost geld, iedere loc is ook niet direct geschikt voor digitaal.
Mijn wissels gaan analoog aangestuurd worden omdat ik het haat om op mijn locmuis steeds in het menu te moet veranderen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

janieburton

misschien is kijken naar de volgende link

https://toy-tec.de/

Die "zouden" een systeem hebben waarmee men analoog en digitaal door elkaar kan laten rijden, het systeem heet ALAN.

Er was hier een tijdje geleden een topic over maar ik vind het niet terug.
 

J. Moors

Een ander systeem is die van "Dinamo" : http://www.vpeb.nl/oplossingen/treinen/dinamo-pnp.
Deze wordt via een computer en "koploper" of "Itrain" aangestuurd.
Hiervoor dient men wel eerst een zeer uitgebreide handleiding van het besturingsprogramma onder de knie te krijgen.

Ik ben lid van een modelspoorvereniging in Maastricht "De Percee" en wij gebruiken Dinamo via Koploper. Gelukkig hebben we 2 leden die hier het een en ander vanaf weten.

janieburton

Citaat van: J. Moors op 10 juli 2023, 16:13:25 PMHiervoor dient men wel eerst een zeer uitgebreide handleiding van het besturingsprogramma onder de knie te krijgen.

Ik ben lid van een modelspoorvereniging in Maastricht "De Percee" en wij gebruiken Dinamo via Koploper. Gelukkig hebben we 2 leden die hier het een en ander vanaf weten.

De vraag is of Marc dit wil doorlopen.

Even terzijde: heeft iemand al ooit het systeem ALAN van TOY-TEC in werking gezien?