Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

speelgoed versus China

Gestart door n/a, 04 december 2006, 14:31:35 PM

n/a

Ook de reportage gezien op VRT TV over de mensonterende situaties in de speelgoedfabrieken in China.Ik was er niet goed van.Ik voel me sterk betrokken en weet niet wat denken.Wat kan ik er aan doen?  Stoppen met mijn hobby?Aleen spullen kopen van voor het Chinatijdperk?

ERVIN

En daar gaan we weer!![:(]

Dan zal je veel dingen niet meer kunnen kopen hoor, en gooi je computer dan ook maar buiten,want die komt heel waarschijnlijk ook uit China.


ysbeer

De toestand in de wereld werdt besproken door mr. dr davy.

en die kan het weten[:0]

wim ysbeer

martintje

[:D] lol Wim

En wat nou het echte China niet zien?? ik zie ze over anderhalf uur, als ik mijn bestelling kip kerrie met nasi en loempia op ga halen ...(maandag is mijn kookavond) [^]
Mvg Marty

Klaas Zondervan

Lekker Martin. Het water loopt me nu al in de mond.
Maar heb je wel eens gezien wat er achter de balie in de keuken gebeurt? Dat wil je ook niet weten. [:D]

n/a

verwijderd

De auteur hiervan ook (admin)

martintje

/OT mode aan:
Ja dat weet ik toevallig Klaas [:D], ik kom uit de horeca, en met diverse gesprekken met de keuringsdienst tijdens mijn slijm/lik koffie met de inspecteur kwamen de smakelijkste verhalen boven over chinese restaurants.
Maar ach, ik heb stage gelopen in keuekns van ziekenhuizen, en daar gebeurt ook wel eens wat niet helemaal in de hygi?nische haak is.
/OT mode off

Maar stoppen met de hobby. kweet nou niet of je de arbeiders daar er zo mee helpt, beter mensonteerend werk dan geen eten.
Al voel ik me wel wat minder schuldig, ik maak alles zelf, of komen de sporen van Tillig ook uit China??
Mvg Marty

DelticPower

citaat:
Dat hoef niet en de onderdelen voor dat ding komen vaak uit Tawain.


Taiwan is een afgescheiden provincie van China. De oude naam is Formosa. Wij leerden bij de geschiedenis dat de VOC al in 1624 een hoofdkantoor daar had. Conclusie: er is in al die jaren niks veranderd. Toen al was China (Formosa - Taiwan) al producent voor veel producten. Later is de Britse Kroonkolonie Hong Kong (Nu weer onderdeel van China) daar als producent en handelscentrum bij ge komen.

PS zie net dat er gratis een paar oogkleppen zijn af te halen, zo goed als nieuw, maar voor een merk gebruikt.[;)]

Groeten van Jan

dancer

Ja de Chinezen..da wordt de eerste economische wereldmacht!!! Samen met India....
In China kunne ze goed werken.. en ja er zijn nog overal in de wereld mensen die super hard moeten werken voor n hongerloon...
tis daarom dat sommige mensen emigreren naar ons belgenland in de hoop voor n betere job...n beter leven...
Alles wordt tegenwoordig gemaakt en nagemaakt(zelfs op hele goede manier) in China!!!

loebaske

je moet niet stoppen met je hobby, want anders mag je geen witloof en fruit ook niet meer eten, want die komt binnenkort ook uit China....enne als het een hete zomer wordt, hou dan je pulls ook maar aan, want de meeste T-shrits en shorts komen van China....all?, simpel....kruip in een mollen gaatje, dan weet je zeker dat het gene chinees was [:D][:D]

tonycabus

We hadden hier een mol...
Alles was-ie aan het ondergraven. Gelukkig heeft iemand me verwittigd (ik verzwijg opzettelijk zijn identiteit, daarvoor waardeer ik de man teveel!) dat Davy al zijn posts aan het verwijderen was, ik heb hem dus 'geband'.
Iemand anders mailde me dat hij geen zin had om hier tussen te komen, om de boel niet meer te verzieken.
Op Beneluxrail, een overigens zeer gewaardeerd forum, kon meneer Davy zijn manieren ook niet houden, EDIT en daar werd hij dus ook gewipt. Op verzoek van een Mod van BNLR voeg ik even toe dat D. natuurlijk niet op zijn eentje de eer mag opstrijken dat forum 'opgeblazen te hebben, er waren andere redenen genoeg zodat de administrators besloten dat forum op te doeken.
EDIT
Het hoeft hier zover niet te komen...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

Je hoeft het niet alleen over China te hebben. Er zijn veel landen waar het armoede troef is, en waar mensen veel uren voor een karig loontje moeten werken (ook hier in Europa) Of dacht je dat het in Roemenie, e.d. echt zo goed is.
Als we alles moeten bannen omdat ze het met de mensenrechten en/of de arbeidsvoorwaarden niet zo nauw nemen, blijven er weinig produkten over. Let wel, d'r moet iets aan gebeuren, maar het niet kopen is enkel nadelig voor de kleine man in die landen. Ik heb jaren als vrijwilliger voor Unicef gewerkt (hier in Belgie) en weet waarover ik spreek.
Voor dat dit hier echt een politiek debat gaat worden, mag de moderator dit draadje gerust sluiten. Want wij gaan die wereldproblemen hier in dit forum echt niet oplossen.
Met vriendelijke groeten
Peter

martintje

Mvg Marty

dancer

Ikzelf heb ook mijn goed hart willen tonen om vrijwilligerswerk te doen in Rusland..
Mijn ervaring betr die NGO's (velen toch) is dat die achterbaks zijn en veel geld in hun zakken steken!!!!
De wereld steekt helemaal niet goe din elkaar en er zijn te veel achterbakse en egoistische mensen..maar ja wat kunnen we eraan doen... we moetern leren ermee leven en onszelf te verbeteren...
We mogen eigenlijk niet klagen met ons lot... Ook al wordt het van kattekwaad naar erger in ons Belgenlandje (zie maar naar wat er gebeurd bij VW)....
En ja er is nog veel te veel onrecht en meestal is dat door mannen die een hogere positie hebben  ..enfin we kunnen blijven discussieren..