Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Trix 66955 mobiel station

Gestart door henry, 14 maart 2023, 14:30:43 PM

henry

Wie heeft er ervaring met het mobiele station trix 66955.


Golfer

Die is gelijk aan de Märklin Mobile Station 2. Werkt prima, kies een Lok en rijden maar. Het bedienen van de wissels vind ik wat minder intuïtief.

SteamMike

Zou die ook kunnen gebruikt worden voor omgebouwde Marklin Mini club locomotieven?
 

henry

Hallo Golfer

Werking is dus goed, hoe is het om loks toe te voegen in het mobiele station simpel en eenvoudig?

mahtoska1

Citaat van: SteamMike op 15 maart 2023, 12:30:10 PMZou die ook kunnen gebruikt worden voor omgebouwde Marklin Mini club locomotieven?

Dat kan inderdaad. De decoders in de locomotieven dienen dan wel hetzelfde protocol te habben dan het modile station. Je moet er wel op letten dat je de spanning verlaagd.

Golfer

#5
Citaat van: henry op 15 maart 2023, 15:06:51 PMHallo Golfer

Werking is dus goed, hoe is het om loks toe te voegen in het mobiele station simpel en eenvoudig?

MFX gaat vanzelf
Märklin/Trix op artikelnummer
Omgebouwde of van derden moet je even volledig ingeven

in duits maar het zal duidelijk zijn

svvander

Ik heb de MS2 van Märklin gebruikt (ben overgeschakeld naar de CS3+, maar gebruik hem soms nog wel als 2de controller) en ik moet zeggen dat het in vergelijking met andere centrale annex controler, wat mij betreft, echt kinderspel is om mee te werken. Ik was onlangs zelf aan het zien om een centrale voor DC (2-rail) te kopen en kwam ook terug uit op deze van Trix. Met een beetje zoeken, kan je deze al onder de €100 aanschaffen (Bij Amazon stond deze op aan €98 dacht ik). Er bestaat ook een set met een aantal sporen bij, moest je echt van 0 beginnen aan €172 (T21000). Al je echter gewoon wilt rijden en enkele wissels in een spoorplan hebt en een super-eenvoudige bediening, dan denk ik dat je hier niet mis kan gaan. Wil je een grotere baan, dan komt deze misschien juist te kort. Weet dat je ook mits aanschaf van een 2de MS2, deze als slave kan gaan gebruiken en dus een 2de bediening hebt, zonder aanschaf van extra accessoires.

Nog een heel leuk snufje: stel dat je heel veel loc's hebt, die allemaal afgsteld zijn volgens je wensen, dan kan je deze bewaren op een kaartje, dat je achteraan in de MS2 inschuift. Ik heb zo een heel pakket van die kaartjes in China gekocht (die van Märklin zijn zowaar 20x zo duur!) en al mijn loc's staan daar op geprogrammeerd. Een rondje rijden met de 59? Kaartje er in, loc op de sporen en we zijn vertrokken. Toch liever de omgebouwde 80? Ander kaartje erin, loc op de sporen, loc aanduiden en gaan. Diezelfde kaartjes kan je ook gebruiken op de CS3 en CS3+.

Succes met je keuze/aankoop. Laat zeker je weten wat je bevindingen zijn.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

henry

Sven bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik er wel uit ben.

henry

Vandaag alles compleet en ben nu gestart met het in brengen en aan het rollen te krijgen.
Helaas kom ik er niet uit, zweet onder de okseltjes maar geen rijden de trein.

wie kan me uitleggen in korte stapjes hoe ik een lok invoer en laat rijden.

groet

Henry