Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

marklin on-lineshop duitse website

Gestart door factageklerk, 29 november 2006, 09:20:53 AM

factageklerk

is er iemand op dit forum die hier ervaring mee heeft en me kan uitleggen of het voordeliger is of niet en hoe het in z'n werk gaat mijn duits is helaas niet zo goed
alvast bedankt:)
 

Sibelit

Kan u misschien een link geven ?

Of bedoelt u om op eerder welke Duitse webshops te kopen ?

dikken

ik vermoed deze:

Maerklinshop.

maar nee, geen ervaring bij mij.

maar heb het eens bekeken en behoorlijk duur als je't mij vraagt.
Ga liever naar je lokale winkel, ge zult beter af zijn

vb. NMBS M2 52,95 euro, bij mijn winkelier 40 euro ( als er 4 koopt, heb er bij mijn winkelier 5 voor dezelfde prijs)

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

ysbeer

Bij bijna alle duitse winkels kun je gewoon via internet bestellen.
Goed koop of duur is een zaak van vergelijken.
Ook in duitsland zijn duren en goedkopere winkels.
Denk wel aan de verzend kosten,en wees bij EBAY en dergelijke winkels heel erg argwanend,daar zit n.l nog al wat kaf tusen het koren.
Kopen bij een nornmale winkel is bijna risicoloos.
Als je geen prijs inzicht hebt,vraag dan hier op het forum,of per PM.

wim ysbeer

factageklerk

het is op de website van marklin dus is het een marklinshop van marklin zelf denk ik
en volgens ik kon opmaken uit het weinige duits dat ik ken , zouden clubleden van de marklin insider en FC1 club geen verzendingskosten moeten betalen.....
 

ysbeer

Ik heb eens gekeken op de marklinshop site. Ten zij julie als marklim club leden korting krijgen van bv 35 % dat kan ik alleen maar zeggen niet doen.die shop is in verhouding tot zelfs een nederlandese winkel ongeveer 80 a 100 euro duurder.
Ik heb er twee vergeleken (op type nummer) .
Indien je meer informatie wil dan per  PM.

wim ysbeer

Frans HOOYBERGHS

Het is zeker zo dat het niet echt de "goedkoopste" winkel of site is, zeker niet voor alle producten.

En daarenboven, citaat uit de AGB, artikel 1:

"Bestellungen und Lieferungen sind grunds?tzlich nur innerhalb Deutschlands m?glich. Sollte der Kunde eine Lieferung ins Ausland w?nschen, versucht M?rklin gern dem Kunden weiterzuhelfen."

Wat volgens mij niet meer en minder wil zeggen dat de shop, minstens voorlopig, alleen in Duitsland werkt.

Ik herhaal trouwens wat ik ook al eens elders zei: "Wat gaan de reguliere handelaars hier van vinden"?

Als je de startset die men nu aanbiedt in die shop voor ? 89,99 bekijkt, en ziet dat in "Dreamland" in Belgi? datzelfde ding ? 119,00 kost (met een zogezegde "goedkoopste in het land, cfr. Colruyt"), en de adviesprijs in Duitsland sowieso ? 129,00 is, denk ik dat nogal wat handelaars, en in Duitsland, en in Belgi?, nogal moeten slikken. M?rklin wurgt, zo denk ik, toch minstens ten dele haar eigen verdelersnet (of wat daar nog van over blijft). En ik vrees dat op den duur dus "treintjes" nog moeilijker te vinden zullen zijn. En ik mag aannemen dat we met zijn allen dat toch minstens betreuren. Dus, rep je naar je reguliere handelaar, koop daar je eindejaarscadeautjes, en zorg zo dat er hier en daar nog "treintjes" in etalages kunnen staan.

ysbeer

Eigenlijk zijn alleen de startsets (en dan nog niet eens allemaal)goedkoop.
De rest is stinkend duur.,ook t.o.v nederland en belgie.
Dat scheelt echt tientallen euros.

wim ysbeer

n/a

Enige voordeel. Zij hebben alles. En natuurlijk willen ze geen concurrentie aangaan met hun handelaren.

Jurgen

In de M?rklinshop is trouwens alles aan de adviesprijs.
Alleen zo nu en dan een aanbieding zal iets minder kosten dan normaal. Een voorbeeld op dit moment is dus de startset 29155.

Als ik advies mag geven, ga gewoon naar een handelaar in je buurt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Greg

Het is ook hun bedoeling niet om echt veel te verkopen via de site. alleen bvb zoals Davy zei zaken die je handelaar niet heeft en waar je mss lang zou moeten op wachten.
dan kan je (indien je het geduld niet hebt) via marklin bestellen maar ket is zoals men al zei erg duur.

BTW davy, heb je nog foto's van je nieuwe 01??
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG