Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Containertreinen met Sdkmss wagons?

Gestart door BD1701, 26 november 2006, 14:01:31 PM

BD1701

Beste forumgenoten, ik had even een vraagje over de containertreinen. Namelijk komen er in de (internationale) containertreinen nog steeds wagons type Sdkmss voor (zoals die zijn uitgebracht door roco of m?rklin in model). Of is dit verleden tijd, ik dacht dat er wel nog mee gereden wordt met de treinen, bv. van Antwerpen naar Duitsland ofzo, waar er volgens mij wel trailers op vervoert worden. Dus een soort huckepack-trein in samenstelling met andere soorten containerwagons. Heeft iemand foto's van zo'n treinen, of wagons altijd meer dan welkom?

Groeten Bjorn

loco

De laatste keer dat ik deze wagens heb gezien was bij SATI in Antwerpen op 03-06-2006. De wagen was van TRW Havenlaan 100 Brussel.  De wagen was ingeschreven bij de NMBS. Ik veronderstel dat ze bijgevolg nog steeds ingezet worden.
Loco

Sibelit

Bij mijn weten komen die zelfs nog veel voor.

C.B.

Ze komen inderdaad nog veel voor, onder andere bij
- Hupac
- FS (Italiaanse spoorwegen)
Bij ons:
- TRW
In de oranje en recentelijk ook enkele in de blauwe kleurstelling.

Hieronder een foto van mijn persoonlijke verzameling van de Hupac wagen.

Groetjes.
Claudio.

BD1701

Alvast aan iedereen bedankt voor de info over deze wagons, nu weet ik zeker dat ik deze wagons nog zeker kan inzetten, tussen mijn hedendaagse treinmaterieel.
Re460, heb je ook foto's van de Belgische TRW wagons, zo ja kan je die er dan ook even opzetten a.u.b.

Alvast bedankt

loco

Inderdaad, vorige week ook nog deze Hupac wagens gezien achter een PB03 richting Mechelen in Hombeek. Ik moest wel heel goed op mijn foto's kijken om het te kunnen achterhalen. Het gaat om hetzelfde soort wagen, maar de letterkens voor de aanduiding van het type kunnen soms lichtjes verschillen, en dat kan ik echt niet meer achterhalen, zelfs niet met een vergrootglas.
Loco

BD1701

Ik wil in princiepe een paar heel duidelijke foto's van deze wagon, om dat ik er ook een aantal heb in model van de Belgische Sdkmss wagons van roco, maar ik wil die nu extra detaileren met de talrijke details die erbij gevoegd zijn, er zit wel een papiertje in de doos maar dat spreekt zo'n beetje algemeen, voor de verschillende versies van deze wagon, en niet specifiek voor Belgi? dus. Dus graag even een aantal duidelijke foto's als het kan van deze Sdkmss wagons van de NMBS.
Alvast bedankt

C.B.

Voor de TRW wagen (Roco) moeten niet alle losse onderdelen erop.
Ik heb helaas nu geen tijd, maar ik zal in 1 van de volgende dagen de details geven of laten zien.

ps: NMBS bezit geen enkele wagen van dit type.
Allen eigendom van TRW
Groetjes.
Claudio.

BD1701

Re460, alvast bedankt voor U reactie op mijn vraag van de TRW wagon van roco. Ik wacht wel eventjes geduldig af op details die je me zal geven of laten zien hoor.

Hartelijke dank hiervoor

C.B.

@ BD 1701:
H?h?, die enkele dagen zijn iets langer geworden.
Mijn excuses voor het laattijdig antwoord.

Ik heb eens in mijn foto archief gesnuffeld en blijkbaar heb ik nog geen enkele foto in detail van een TRW wagen (ik moet daar eens dringend werk van maken)

Wat ik wel weet, is dat het hekje niet geplaatst moet worden.
Enkel tussen de buffers de bevestigings-stangentjes voor de eindseinen zijn te plaatsen.(beide zijden)

Ik heb 2 fotootjes geplaatst van mijn model.

Ik weet nu niet direct hoe het zit met de opstapvoetjes voor de rangeerder, ik heb ze tot hiertoe geplaatst.
(langs beide zijde op 1 hoek)

Als ik nog eens een TRW trein mag doen, zal ik een foto plaatsen van deze wagon. (Of als ik ze ergens in een bundel tegenkom...)

Groetjes.
Claudio.

BD1701

Re460, alvast bedankt voor de verdere info, en ook voor de foto's. Je hebt mij een eind verder geholpen, om mijn wagons er beter te doen uitzien. Ik twijfel wel even aan het feit of er nu een hekje lmoet opstaan of nie, maar naar mijn mening heb ik er al eens op foto gezien, met wel een hekje (ik ben het nie zeker), maar goed, alle info is uiteraard welkom he. En het is inderdaad zo dat er maar heel weinig foto's te vinden zijn van deze wagons, dus het zou inderdaad leuk zijn mocht je nog foto's ervan kunnen nemen.

Alvast bedankt