Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2024

Gestart door the_gold, 19 november 2022, 14:16:42 PM

doomslu

De uitleg vind je in MSM 237 die eerstdaags in de brievenbus zou moeten vallen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

heb jij FB daar staat het ook op zijn Nederlands, TSP en MSM organiseren een wedstrijd om een 27 in de new Look kleuren te steken, alle deelnemers worden getoond en ik veronderstel dat zoals eerder met die 55 een 27 ook een ander kleedje wordt aangemeten door TSP, wellicht ook met een HO model als uitkomst

SuSke

Voor dat H0 model van een reek 27 moet LSModels over de brug komen. Dat gaat jaren duren...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterVG

Mag je zelf een new look ontwikkelen en uitwerken dat zou leuk zijn. Het beste ontwerp kiest de bezoeker dan. Want het getoonde ontwerp is maar saai.
Of ben ik nu aan het dromen en moet elke deelnemer slaafs het ontwerp volgen. Wat een saaie wedstrijd zou het dan zijn.

doomslu

Het is geen ontwerpwedstrijd Peter. De echte 27 wordt in het kleurenschema gestoken zoals op de afbeeldingen en de bedoeling is een schaalmodel te maken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

https://treinposities.nl/foto/173928

Ze reed vorige week allesinds nog in het blauw rond vol tags.

JerryCrazy


evan

LET OP de huidige verf is asbesthoudend dus niet teveel schuren en krabben :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

guyedgard

ik wil zeker DE grote Evan niet tegenspreken......   :o    ;)  hooguit aanvullen  8) 

ik dacht dat de verf chroom 6 ( evenwel even schadelijk als asbest ) bevat,

zoals bij de vorige livrei van de varkensneuzen welke ontdaan werden van hun verf in de oude werkplaats ( Arsenaal-site voor de locals) van Gentbrugge , tientallen arbeiders werden blootgesteld aan het fijne stof - aanvankelijk ook zonder afzuiging (dacht ik )..... daar is nadien nog een proces van gekomen......
kort nadien werd de site verlaten om naar Melle te verhuizen.......

de 2707 en 2731 kregen zeer onlangs een nieuw jasje voor Certus-rail, deze zijn gestickerd denk ik.....

groeten
Guy
 
 


Michael

Komt er nog een MSM actie 2024?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Het is nog steeds onze bedoeling in de toekomst een nieuwe actie op te zetten.
Momenteel zijn we nog steeds aan het uitkijken naar een mogelijk model.
Er zijn op dit ogenblik echter nog geen concrete plannen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

#88
Is er al info rondom een model voor 2024?

Misschien deze? ;)
https://www.flickr.com/photos/195041659@N08/53349074709/in/pool-1659788@N22/

doomslu

Ik kan verklappen dat er momenteel gebroed wordt op de actie 2014.
Even afwachten...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *