Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

preiser figuren beschilderen

Gestart door dancer, 24 november 2006, 23:15:42 PM

dancer

Ik weet niet of heir al een topic over bestaat.. hoe kun je het beste preiser figuren beschilderen?? Moet je daarvoor die dure revell verf kopen of is de gewone plakkaatverf ook goed genoeg..of aquarelverf?..
Ik ga beginnen met de figuurtjes te beschilderen...

loebaske

Allo, je bent het best dat je de figuurtjes eerst in het zwart schilderd als je dan een lik verf te weinig heb val het minder op dan als er wit erdoor komt en heb je ook meer diepte gang, ik verf men figuurtjes en huisjes met Acrylic van Reeves en die kun je kopen in grote boekwinkels of schoolwinkels die je in elke stad aantreft. je kunt die kopen per tube of setjes van 6 ? 12 kleuren, die verf is stukken goedkoper dan die potjes.
Eric

eric

En je kan met acryl verf achteraf uw gereedschap, mengpotjes enz. gemakkelijk reinigen met water

Peter

Iedereen zal wel zijn eigen methodes hebben om deze figuurtjes te schilderen.Ik, persoonlijk geef de voorkeur aan de gekende verven van Humbrol en Model Master. Ze zijn mischien iets duurder, maar ik heb sommige kleuren al vele jaren en gebruik die (meer dan 20 jaar oude potjes) nog altijd zonder dat ze van hun kwaliteiten verloren hebben.
Wel goed sluiten, ondersteboven zetten, en koel (niet te warm) bewaren.
Voor het schilderen zelf gebruik ik penselen van uitstekende kwaliteit van de soorten 0, 00 en 000, en voor het grotere werk soms een 1 of 2. Ze zijn dan ook wel wat duurder, maar nogmaals ze gaan jaren mee. Ik koop die van mij hier bij HET figurine winkeltje bij uitstek, nl. Tomker in de Verbondstraat (Antwerpen-Zuid 100 m. van het oude gerechtshof)De verf die ze voor figurines gebruiken is niet echt geschikt voor Preiser H0 figuurtjes (olieverf)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

ACYRIL verf houd op het plastic alleen als je het opbrengt onder toevoeging van een beetje zeepwater.
Dus de kwast in het zeepwater (glas met 3 druppen afwasmiddel)en dan in de verf.
Alleen dan blijft het ook een tijdje zitten.

geef mij maar humbrol,althans voor mensjes,dat werkt prima.
Ik schilder ze eerst rose en dan voor de contouren er heel dun zwart over.(verdund zwart)
Na het drogen met humbrol de rest van de kleding.
Naakt lopers zijn al direct klaar.[:)]

wim ysbeer

dancer

amai dat wist ik niet: eerst figuren in zwart schilderen .....
waarom zijn die figuren dan niet in zwart ipv grijs als je ze koopt?
thanks voor info!

Graag  nog meer info aub..

Peter

De meesten (in de Figurine hobby althans, en daar zitten ware kunstenaars bij) geven de voorkeur aan een witte ondergrond, en gaan nadien de plooien e.d. verdonkeren. Zeker bij het gebruik van olieverf is dit van toepassing. Het nadeel van zwart te gebruiken is dat je bij lichte en meer translucente (geel bv.) een dikkere laag moet gebruiken om het zwart te dekken (niet helemaal natuurlijk)
Met vriendelijke groeten
Peter