Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Omheining

Gestart door Peter, 13 januari 2005, 15:09:56 PM

Peter

Ben op zoek naar een mooie omheining voor rond een bedrijf op mijn baan. Ik had gedacht aan"Bekaert" afsluiting, d.w.z. betonnen palen met kippendraad. Je kan dit zien op de baan van Walter Moers in een van de vorige uitgaven van MSM.
Maar....ik vind slechts een firma die deze maakt in H0 en dat is Weinert in Duitsland, en dan is het godv... duur!! De afsluitng kost bijna 40 euro en daar komt dan nog eens ong. 20 euro voor de schuifpoort bij.
Weet iemand nog een andere firma die deze afsluiting maakt(liefst goedkoper !!!.
Peter :0:0:0
Met vriendelijke groeten
Peter

karthuizer

In het artikel over die houtzagerij, ik denk in de vorige MSM, staat er toch beschreven hoe je dit zelf kunt maken. Of vergis ik mij.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

janjozef

Met een spatdeksel van de keuken heb je al fijne draad en de rest zijn I-profielen van evergreen het nr is 272 I-beam .080" en de poort volledig in profielen van evergreen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Vollmer heeft het volgende nr 5009
http://www.vollmer-kit.de/

Bovendien staat op hun website de complete catalogus online. Een echte aanrader. En de prijzen van Vollmer kan je vergelijken met Faller.

Faller heeft nr 180530 ijzeren hek met toegang totale lengte 1,64 meter.
en 180520 ijzeren industrie omheinig  met beweegbare schuifdeur totale lente 1,05 meter.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten,
Davy

Peter

Bedankt voor de informatie. Walter heeft inderdaad zijn omheining zelf gemaakt, maar ik kon nergens die draad vinden. Had het eigenlijk beter eerst aan mijn echtgenote gevraagd !!! Die antwoorde direkt Dat weet ge toch, bij AVA-papierwaren. En ja een paar maand geleden had zij dat nog gebruikt om de suikerbonen van ons eerste kleinkind in te pakken.
Dus een goede raad: vraag het eerst aan je vrouw.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Suikerbonen verpakt in metaalgaas? [:I] Ook origineel [:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Het metaalgaas ??? is eigenlijk een soort tule. Eens groen geschilderd lijkt het zeer veel op het fameuze geplastifierde kippengaas.
Peter [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Ik gebruik hiervoor van dat muggenraam-stof... iets grotere gaatjes, maar makelijk te bewerken en zeer goedkoop! (ook al groen van zichzelf[:p])

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

In een winkel met gordijnstoffen kan je je hartje hiervoor ophalen: ze hebben altijd restjes liggen, waar ze voor een paar Euro graag vanaf zijn.
Je vindt er tule, of 'voile' in verschillende maasgrootten. Je kan ze eenvoudig kleuren door ze een 'bad' te geven in verdunde verf of inkt.

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Peter,je kan een gelijkaardige omheining zoals die rond de zagerij staat van Walter Moens (in MSM 33) ook vinden bij het Engelse  merk Ratio ref:436 Security Fencing .Voor 10,10? krijg je genoeg paaltjes om +-??n meter afsluiting te maken ,2kleine en 2 grote poorten ?n het fameuze "trouwjurk-tulle" erbij geleverd.Dit alles is zeer fijn uitgevoerd en te koop bij oa Paul Bellon ,Chalumano en GMS.Ratio heeft trouwens nog andere bruikbare spullen in zijn gamma .
Surfen maar jongens!![;)][:D]

Sir Spencer.

Gerolf

Wat ik bij het surfen merkte: Ratio lijkt overgenomen door Peco!

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw