Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Spoorkranswielen

Gestart door argilla, 22 november 2006, 19:55:26 PM

argilla

Heeft iemand toevallig ( weet iemand toevallig) een bedrijf dat nog spoorkranswielen maakt ( schaal1/1) voor veldspoorwegen ? Webstek ? Dit om mijn volgende project te kunnen aanvaten.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#1
Grote tuin, Argilla?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

#2
Het is hier het modelspoor forum Argilla...[;)]

Geen flauw idee eerlijk gezegd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

#3
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Grote tuin, Argilla?



Yep, ( oude boerderij met grond 30 are) maar had gedacht waarom eens niet een groot "model" bouwen. Heel eenvoudig beginnen met een gewone wagon (plat, met twee opstaande houten wanden) bv op schaal 1/5 of 1/3 veldspoorweg. Als de spoorbreedte maar 30 cm is moet dat toch te doen zijn. En vanuit die ervaring van bouwen steeds verder gaan.
Bv volgende wagen is een schamel wagen.Maar daarvoor heb je dus echte wielen spoorkranswielen nodig. Het concept zit in mijn  hoofd nu uitwerken op papier ( tekenen). Begrijp je.
Die wielen dacht ik aan 60/70 mm zoiets.
Ik wil vertrekken vanuit die basis, want zeg nu zelf een model op1/5 met wielen van 1/1 is geen zicht.( oversized)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

#4
Dat is al wat duidelijker waar je naartoe wil. Wielen van 60-70mm kan je zelf draaien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

#5
citaat:
Geplaatst door Havoc

Dat is al wat duidelijker waar je naartoe wil. Wielen van 60-70mm kan je zelf draaien.


heb geen draaibank en kan niet draaien, tenzij in salondansen
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#6
Ik heb er wel eentje, sinds kort. Ik moet er echter nog mee leren omgaan. Johan/Havoc kan dit misschien voor je doen? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

#7
Prima stuk om het te leren Gerolf [;)]

Ik ben echter ook geen held op de draaibank, en wielen zijn niet van het eenvoudigste. De 4 wielen voor mijn loc hebben me een week gekost.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#8
citaat:
Geplaatst door Havoc
Prima stuk om het te leren Gerolf [;)]
Ik wil het wel eens proberen, maar waar geraak ik aan "ruw" materiaal? In dit geval is dit - denk ik - een schijf van 7cm diameter en 1 cm dik.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

#9

Heeft iemand toevallig ( weet iemand toevallig) een bedrijf dat nog spoorkranswielen maakt ( schaal1/1) voor veldspoorwegen ? Webstek ? Dit om mijn volgende project te kunnen aanvaten.

Maarkske,al eens van google gehoord? daar kan je zoiets in no-time vinden en weet de rest van de bende gelijk ook waar het over gaat.
Bijvoorbeeld deze:

http://www.vinklisse.nl/KKCT_LoadSections.process?Section_Id=840

geen dank hoor,[:D][;)]

Ps: 30 are? zou jij niet beter een ?chte veldspoorlijn aanleggen? Dan heb je alvast ??n vaste klant![:D][:D][:D]


Gerrit

Havoc

#10
Amaai, en nog niet zo duur ook niet.

Ja, 30 are...als die wat gunstig zijn in vorm en afmetingen, dan zou ik toch naar 3.5" of 7"1/4 gaan. Of spoor 1 en het dan wat groter zien.

EDIT typfoutje en dit:

Is het zoiets dat je van plan bent? http://www.mylargescale.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41664
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

#11
citaat:
Geplaatst door Havoc

Amaai, en nog niet zo duur ook niet.

Ja, 30 are...als die wat gunstig zijn in vorm en afmetingen, dan zou ik toch naar 3.5" of 7"1/4 gaan. Of spoor 1 en het dan wat groter zien.

EDIT typfoutje en dit:

Is het zoiets dat je van plan bent? http://www.mylargescale.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41664




Yep , indeed my dear that's the one......[:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15