Roco antislip bandjes

Gestart door Peter, 21 november 2006, 16:40:22 PM

Peter

Heb een doosje met Roco antislipbandjes gekocht,omdat die op een van mijn loks er steeds afliepen (ouderdom).
Bij het openen van het doosje blijken er toch rare bandjes in te zitten. Ik verwachte bandjes van ong. 1 tot 1.5 mm breedte en ongev. een halve milimeter dikte, maar in dat doosje (ref. 40069) zitten bandjes van nog geen halve milimeter breedte en 1.5 mm dikte.
Heeft iemand van jullie zo'n bandjes al eens gezien of gebruikt, en zijn dit dan inderdaad de juiste (voor ik mijn lok half demonteer)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Staat er op de service lijst van de lok geen nimmer van de slipband.
wim ysbeer

Peter

Dat is net het probleem. De nummers die op de service lijsten staan bestaan niet meer. Roco heeft die vervangen door sets van verschillende afmetingen  (een set heeft 10 ringen van een doormeter)
Volgens de lijst van de winkelier heb je voor de lok Baureihe 23 (ref.63224) bandjes nodig van set 40069. Je moet dus zo'n doosje kopen van 10 stuks ook al heb je er maar 1 of twee nodig.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

lekker service van roco.
Ik heb op mijn br 23 eens gekeken op de tender ziiten gewone en niet van snaartjes zoals jij zegt te hebben.
Nee ik snap het ook niet.

wim ysbeer

Peter

Volgens mij hebben ze gewoon de afmetingen door elkaar gehaald bij de producent. De breedte moet de dikte zijn en vice versa.
Stom natuurlijk.
Met vriendelijke groeten
Peter

M4m

Peter, die bandjes kan je er gewoon opleggen hoor.
De bandjes gaan zichzelf plat leggen op het wiel zodat wat jij nu als dikte bekijkt de breedte gaat worden.
Je gaat wel geen te grote bandjes mogen nemen, die gaan zwabberen (of hoe je het ook noemt), te kleine kan je ook niet nemen want die gaan uitgerokken worden en misschien weer zeer vlug breken.

Ikzelf heb hier nu ook een lok liggen die mank loopt, ik zal eens moeten meten wat er eventueel op kan.
Spoorse groeten, Peter

Gerolf

Ik denk dat Peter 'M4m' gelijk heeft, Peter. Heb je al geprobeerd er eentje op te leggen? Ik vermoed ook dat er geen probleem zal zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Inderdaad die bandjes gaan er op.Maar in op de oudere Roco loks zitten dikkere bandjes.
Even meten met schuifpasser.

Flip

Peter

Zal er een van de dagen eens naar kijken., want bij een Baureihe 23 moet je eerst de decoder er terug uithalen, de leiding aan een zijde demonteren en de flanken van de draaistellen eraf halen, VOOR je aan de wielen kan. Nadien, vanzelfsprekend, alles in omgekeerde volgorde terug monteren.Gelukkig gaan die bandjes vele jaren mee.
Met vriendelijke groeten
Peter