Lisette

Gestart door 55erke, 03 juli 2022, 22:54:19 PM

Alan On Track

Leuk om hier weer wat voortgang te zien :)

Modelbouw is een kunst

henry

Knap gedaan, ziet er heel mooi uit.
Succes met de verdere bouw, ik volg.

55erke


Om mijn Modelspoorbaan Lisette verder af te werken had ik een test diorama gemaakt, dit om de technieken op punt te zetten en vooral veel testen met de kleuren aangezien dit een herfst thema word en dat is best wel zoeken om alles bij elkaar te laten passen. Het is veel meer dan een bruine en een gele boom op de Baan te zetten in plaats van een groene  ;D

Vooral het gras is nog niet helemaal  wat het moet zijn.
Er word dus nog volop geëxperimenteerd met meer variëteit in het gras en de afgevallen bladeren op de bodem ;)

Enkele kiekjes ;

Nmbs 5520 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr

Nmbs 5204 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr

Nmbs 5510 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr

Nmbs 5520 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr


Groetjes
Johan



DFS

Zeker al niet mis maar naar mijn gevoel overheerst het rood wat te veel in de bomen

SuSke

Herfst is een mooi seizoen om na te bouwen, zeker omwille van de grote kleurverschillen.
Ik moet de mening van Sven (DFS) bijtreden. Ik mis vooral de gele en geel-groene tinten

Diversiteit alom in de herfst, je vind al bijna kale bomen terwijl andere nog een vaal groen-grijs blad dragen en sommige er zelfs nog relatief fris uit zien.

Maar al bij al , zeker al een mooi resultaat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Mooi resultaat!
Ik denk wel dat van sommige bomen het gebladerte te dik is. Als er bladeren op de grond liggen, kunnen deze niet aan de boom hangen. :)

Jurgen

Ik was de foto's op Facebook al eens tegengekomen. Het ziet er prachtig uit. Misschien toch eens overwegen om je baan mobiel te maken zodat je ermee naar expo's kan gaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Alan On Track

Ik vind het rode wel mooi, als je puur voor sfeer wil gaan zit je hiermee wel goed denk ik.

Misschien een een goed voorbeeld voor herfstkleuren is deze foto die ik begin november vorig jaar in Luxemburg genomen heb.

20221104_104124 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

SteamMike

Alan,

deze foto toont ook dat je zonder problemen loof- en dennebomen met elkaar kunt mixen. Velen schrikken daarvoor terug maar de natuur laat dit wel degelijk toe.

Michel
 

55erke


Hoy ,
Bedankt voor jullie reacties.
De juiste kleuren zoeken is idd een uitdaging. Ik denk wel dat er bij dit thema een verschil is tussen de juiste sfeer creëren en zo waarheidsgetrouw mogelijk namaken.

De overigens erg mooie foto toont dit mooi aan , zo veel verschillende kleuren ,kijk naar het felgroene gras enz...  prachtig in het echt. Maar... 
Maak dit helemaal waarheidsgetrouw na en je baan is simpelweg niet mooi omdat het een kakofonie is.

Enfin dat is mijn ervaring. 
Gelukkig komt de natuur in vele vormen en moet het perfect mogelijk zijn om de juiste sfeer te creëren.

Ook is dit nog naar ge testdiorama en zou het bij Lisette nog beter moeten. Ik neem jullie tips mee.

Trouwens testen om er sparren tussen te zetten staan op het programma 😉

Groetjes
Johan