Trix Der Adler

Gestart door Arnaudmarklin, 16 mei 2022, 15:38:17 PM

Arnaudmarklin

HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

Ronald

Misschien handig om er een bieden vanaf prijs bij te zetten...

Arnaudmarklin

Hallo Ronald,

de vriend luistert wel alle voorstellen ;-)

Peter

Hallo Arnoud,  neem me niet kwalijk maar als ik naar de flenzen van de Adler modellen kijk lijken het Trix Express modellen te zijn.
Sorry als ik verkeerd ben.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

https://auctionet.com/en/13970-trix-express-adler-1531-i-originalkartong/images wellicht ben je verkeerd Peter, alvast één oplage had een andere verpakking. Mogelijks ging men van hetzelfde model uit

Alle set's(alvast 3 toch) hebben dezelfde gele doos enkel is het nr verschillend

stoomlokje

Peter heeft gelijk , het is een Trix Express , zie maar naar de sleper onder het laatste rijtuig.
Deze is er niet bij de Trix internationaal ( of gewoon, het latere Trix )

Arnaudmarklin

Hallo Peter,

er is wel een soort sleper onder 2 wagonnetjes (zie op foto 7) maar Trix staat wel op de doos.
De doos is wel origineel.
Modelspoorse groeten,
Arnaud

Metpetergaathetbeter

mijn idee een Trix waarmee men een 3 rail heeft gemaakt(of toch een poging)

Ronald

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 mei 2022, 00:17:05 AM
mijn idee een Trix waarmee men een 3 rail heeft gemaakt(of toch een poging)

Denk het niet. De slepertjes lijken mij voor verlichting in de rijtuigen. Trix Express had de middenrail en die zal gebruikt zijn voor de stroomverzorging.

Mijn gok is dus dat de set vanwege dat en de immense flenzen inderdaad een Trix Express set is. Wel belangrijk om te vermelden op de 2e hands site.

Floris

inderdaad een trix express set. De slepertjes zijn niet voor verlichting maar om de motor te voeden (die zit in t dichte rijtuigje), onder t motorrijtuigje was geen plaats meer. de loc bolt gewoon los mee.

Ronald

Ah kijk, weer wat geleerd ;)

Rangeerduivel

Arnaudmarklin