Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

frustraties

Gestart door Dirky, 27 maart 2022, 19:52:18 PM

Val-Rikard


Martin Welberg

Citaat van: dani op 30 maart 2022, 08:30:37 AM
Het leven is een aaneensluiting van teleurstellingen, jongen...  Dat zal je nog wel leren.
Je krijgt niet altijd je zin.    Misschien eens proberen in Nederland .... ?

Je praat als een teleurgestelde rancuneuze oude man die zijn frustraties op een ander aan het af reageren is..te triest voor woorden eigenlijk.
Misschien eens wat gaan doen met je teleurstellingen en ze als leermoment gaan gebruiken.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: Martin Welberg op 30 maart 2022, 08:51:05 AM
Je praat als een teleurgestelde rancuneuze oude man die zijn frustraties op een ander aan het af reageren is..te triest voor woorden eigenlijk.
Misschien eens wat gaan doen met je teleurstellingen en ze als leermoment gaan gebruiken.

Wow, wat een diepzinnige en grondige analyse van een kenner !
Veroordeel mensen maar zonder dat je zelfs weet wie ze zijn.
Welke teleurstellingen ?  Hoezo frustraties ?
Leermoment ?    Ik leer elke dag bij, maar helaas niet van  heikneuters zoals jij

On line profielen zijn rare dingen
(mensen die me echt kennen, zullen dat beamen)

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Martin Welberg

Bent je zelf niet met hetzelfde bezig? Jij kent Evan persoonlijk? Of Dirk? Of ben je van het type wat er met een grote boog omheen loopt en daarna je toetsenbord pakt om je gal te spugen over hoe lullig het niet is dat zij wel redelijk succesvol zijn?

Michiel

#80
Citaat van: dani op 30 maart 2022, 07:55:55 AM
Dus als ik het goed begrijp zijn mensen die de hobby als hobby bekijken en geen hoogstaande bouwsels maken,  maar gewoon wat plezier willen beleven,  dus de zuiplappen van het forum en die moeten maar ergens anders gaan lullen...  ??

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen hier elke vorm van modelspoorbouw kan waarderen, elk initiatief op dit vlak aanmoedigt, en elke bijdrage ervan op het forum toejuigt. Het gaat dus niet om de kwaliteit van het geproduceerde en tentoongetelde werk in de draadjes. De krakken hier op het forum zijn de eerste om beginners en anderen te helpen met tips en suggesties. Dat hebben ze al herhaaldelijk bewezen, en het gaat dus echt niet om "arogantie".

De discussie gaat 'm dus louter of babbelhoekpraat ook in andere draadjes moet worden getollereerd. En daar blijken dus meningsverschillen te zijn. Dit frustratie-draadje toont aan dat velen de modelbouwdraadjes vrij onderwerpgericht willen houden, waar ik me ook bij kan vinden.

De babbelhoek werd velen jaren geleden net opgericht om aan deze nood om over zowat alles en nogwat te kunnen kletsen hier op het forum. En dat is goed. De sociale functie is duidelijk een belangrijk aspect, en aan het kunnen zwetsen is een nood, want altijd droog commentaar is niet nat.

En dan vraag ik me af, wat er niet goed is aan deze babbelhoek-oplossing. Wat vinden de "tooghangers" (om het oneerbiedig te noemen, want iedereen kletst wel eens een eind weg) niet goed aan deze scheiding? Vind je dat men overal, in elk draadje oeverloos moet kunnen zeveren? Of is oeverloos zeveren niet beter te doen in de hoek met de toog? Wat vinden jullie hiervan?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

Citaat van: Martin Welberg op 30 maart 2022, 08:59:46 AM
Of ben je van het type wat er met een grote boog omheen loopt en daarna je toetsenbord pakt om je gal te spugen
Wat een geweldige assumpties....   maar ik ben toch blij met de gratis psychoanalyse, waarvoor dank. 
Echt een moment van verheldering !   Maar of het iets zal veranderen betwijfel ik

Citaat van: Martin Welberg op 30 maart 2022, 08:59:46 AM
Bent je zelf niet met hetzelfde bezig?
"bent" ?   taal fouten ook nog ....   Gelukkig ben je beter als zieleknijper dan als schrijver
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

RobVille

Ik ga er vanuit, en daarmee volg ik de gedachte van Michiel, dat je respectvol moet omgaan met de topics van een ander. Gelukkig wordt mijn topic zelden "gekaapt"  ;) Bij de bouw van mijn baan, als beginner, heb ik veel profijt gehad van adviezen van forumleden. Ik heb deze adviezen dan ook meteen verwerkt in mijn modelbaan.

En, inderdaad, dit forum biedt volop kansen om andere, minder relevante onderwerpen te bespreken in het "zeg maar Off-topic"  ;) Misschien vergt dit enige discipline  ;D

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Martin Welberg

Citaat van: dani op 30 maart 2022, 09:12:13 AM
Citaat van: Martin Welberg op 30 maart 2022, 08:59:46 AM
Of ben je van het type wat er met een grote boog omheen loopt en daarna je toetsenbord pakt om je gal te spugen
Wat een geweldige assumpties....   maar ik ben toch blij met de gratis psychoanalyse, waarvoor dank. 
Echt een moment van verheldering !   Maar of het iets zal veranderen betwijfel ik

Citaat van: Martin Welberg op 30 maart 2022, 08:59:46 AM
Bent je zelf niet met hetzelfde bezig?
"bent" ?   taal fouten ook nog ....   Gelukkig ben je beter als zieleknijper dan als schrijver

Och och och, we vallen over een schrijffoutje. Dat is in mijn ogen het meest zielige wat je kunt doen. En het zijn niet zozeer psychoanalyses als wel gewone constateringen. Ik speel het normaal niet graag op de persoon zoals jij dat wel graag doet maar in dit geval bevestig je over het algemeen mijn vooroordelen. En inderdaad ken ik u verder niet als persoon maar over het algemeen gedraagt u zich als een klein verongelijkt kind in menig topic. Maar goed, ook dat zult u dan wel niet kunnen helpen want dat zal dan wel weer de schuld van een ander zijn. Net als de vele schreeuwen om aandacht, ik vertrek nu, verlaat nu het forum om dan 14 dagen later weer erg aanwezig te zijn. Goed, men is wie men is.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Koppijn krijg ik er van en ik lig al met griep in bed.
Ik maak me er ook schuldig aan maar ik leer hier ook veel .
En als de TS eventueel een berichtje zou doen als ik me er weer schuldig aan maak dan ga ik daar niet kwaad om worden maar dan kan het eventueel naar het café verhuizen waar we dan wel in discussie kunnen gaan zonder het topic te vervuilen .
Met eventueel een link naar het topic waar het over gaat .
Dus collega modelbouwers als ik de fout in ga doe dan een berichtje en als we elkaar eens tegen komen pakken we een drankje .
Maar taalvouten (LOL) en dergelijke val daar aub niet zo over ;Het is geen cursus Nederlands hier het gaat over hoe kunnen we meer vaardigheden op doen .
Dani en ik hebben ook al in elkaar gehangen en so what ;Zand er over en de volgende dag schrijven we elkaar weer in positieve zin.
Zo kreeg ik reeds berichtjes van ha met die en die moet je niets schrijven want bla bla bla .
Links er in rechts er uit .
Ik probeer we de raad van een club lid te volgen en dat is wat minder te schrijven .

Groetjes ik kruip terug mijn 2 meter in met het licht uit
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Misschien is de oplossing simpel?

We maken hier een apart onderdeel aan: "het hoekje van Martin, Ervin, Evan en Dirky". Zij zijn daar moderator zonder limieten. Je kan dat hoekje enkel bezoeken op uitnodiging van de moderatoren. Of je kan een verzoek tot toegelaten worden indienen maar dat moet dan minstens door 2 moderatoren gesponsord worden. Alle reacties moeten eerst door de moderatoren van het hoekje unaniem goedgekeurd worden. Zij mogen die reacties ook naar eigen inzicht "aanpassen".

De moderatoren van dat hoekje gaan er dan mee akkoord dat ze op de rest van het forum niet meer zagen dat er reacties komen die zij niet tolereren.

Op die manier heeft iedereen zijn zin. Hun draadjes worden 100% volgens hun goesting. En de rest van de forumbezoekers kunnen bij momenten eens iets zeggen dat de heren van het hoekje niet willen horen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

RobVille

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

dani

#88
Citaat van: raf op 30 maart 2022, 09:47:19 AM
Koppijn krijg ik er van en ik lig al met griep in bed.
.....
Groetjes ik kruip terug mijn 2 meter in met het licht uit

Gewoon even uitzieken en niet van wakker liggen Raf, daarna schijnt de zon terug en is iedereen weer gezond en happy.
Als het de griep is dan zou je er binnen enkele dagen moeten vanf zijn met de nodige zorg (en rust).   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

euh, waar gaat het hier eigenlijk over? (asking for a friend  :-\ )
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D