Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Elektrisch schema Mehano Reeks 41

Gestart door patrick smout, 14 februari 2022, 21:58:01 PM

patrick smout

Beste modelspoorders,

In het motorrijtuig van een Mehano reeks 41 zitten 2 PCB's.
Op de ene PCB zit een 8 polige vrouwelijke stekker voor een DCC decoder, de LEDs voor 3e frontsein en infobalk en een handvol weerstanden/diodes. Op de 2e PCB zitten de LED's voor de front- en sluitlichten.
Heeft iemand van jullie soms het schema van de PCB met de DCC stekker al eens op papier gezet?
PCB zit vrij stevig vastgekit in het rijtuig. Moet sowieso gedemonteerd worden voor de nodige herstellingen maar ik zou vooraf toch eens even het schema willen bekijken zodat ik nog wat meteningen kan doen voor ik e.e.a. sloop. In MSM93 stond een artikel over het inbouwen van binnenverlichting in een MW41. Dit artikel heeft me al een heel eind verder geholpen maar een schema zou ideaal zijn.
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

trainspottingjr

#1
Patrick,

met een schema kan ik helpen ( kopie vanuit de handleiding ) maar ik ga dit draadje wel opvolgen.

Heb in het verleden een accidentje gehad met mijn motorwagen en had deze destijds bij een winkelier in het Antwerpse binnengebracht ter herstelling maar deze heeft daar meerdere jaren gewoon op het schap gelegen en verder niets meer mee gebeurd.

Heb hem nu sinds kort wel weer terug in het bezit maar er mankeren een aantal elektrische componenten zoals de pcb en de decoderstekker.
Deze zijn helaas niet meer te verkrijgen dus moeten we gaan knutselen.

De andere onderdelen voor de herstelling van men eigen motorwagen heb ik reeds kunnen bemachtigen via een website die ik online ben tegengekomen

Groeten

Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

trainspottingjr

IMG by Jelle Raets, on Flickr

Hoop dat dit schema duidelijkheid brengt al is niet alles duidelijk leesbaar
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

patrick smout

Dag Jelle,

Hartelijk dank voor het schema. Dit helpt me verder op weg. Ik ga er in het weekend mee aan de slag.
Ik zal mijn bevindingen zeker delen en de nodige foto's maken!
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout