Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Transalpin

Gestart door janieburton, 30 januari 2022, 22:24:20 PM

janieburton

Heb van cllega een oude 6 delige Roco Transalpin gekregen (weet niet hoe hij eraan is gekomen maar hij doet zelfs niet in modeltreinen), het model is in perfecte staat er ontbreekt enkel het zakje met de kleine handgrepen en aanverwanten die men er zelf op moet zetten en wat dan nog belangrijker is het pertinaxplaatje (of hoe men het ook mag noemen) die de stroom voerende koppeling vormen tussen de rijtuigen ontbreken.

Een handleiding of onderdelenlijst zit niet in beide dozen.

Ik denk niet dat Roco dit nog in stock heeft want ik vermoed dat het model toch relatief oud is want er staat nog op de onderkant "Made in Austria".

Iemand een suggestie?



 

stoomlokje

Roco transalpin is nog niet zo oud, en deze wordt terug oopnieuw uitgebracht onder nr:   6-teiliger Elektrotriebzug 4010 007-5

C.B.

Geef het artikelnummer in bij de service dienst van Roco.
Dan kun je zien of het artikel nog beschikbaar is , meestal is de pdf-file van de onderdelenlijst ook aanwezig.

https://www.roco.cc/de/service/spareparts/index.html
Groetjes.
Claudio.

janieburton

Citaat van: C.B. op 31 januari 2022, 15:39:15 PM
Geef het artikelnummer in bij de service dienst van Roco.
Dan kun je zien of het artikel nog beschikbaar is , meestal is de pdf-file van de onderdelenlijst ook aanwezig.

https://www.roco.cc/de/service/spareparts/index.html

Dat is het juist; een onderdelen lijst en handleiding zit er niet meer bij.

Ik zal eens gaan kijken op de link die je geplaatst hebt of ik via het nummer dat op de doos staat iets kan terug vinden.

Alvast bedankt
 

janieburton

Dank voor de pdf.

Het verbindingsstuk voor de lok staat vermeld onder nummer 36 maar ik vind geen nummer voor het verbindingsstuk voor de rijtuigen is niet vermeld.

Ik denk dat als ik de draadjes verwijder van het verbindingsstuk ik dat ook kan gebruiken voor de rijtuigen( ik denk het toch); dan moet ik zien of ik het soldeer er mooi van kan verwijderen.