Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Entertainment NMBS

Gestart door eve, 24 januari 2022, 09:51:50 AM

eve

Een naast familielid van mij besloot op zaterdag met de trein naar Antwerpen te rijden in plaats van de auto te nemen.
Door verkeersomstandigheden (werken, drukte, ver parkeren) was ze redelijk laat.
Bovendien moest ze aan het loket wachten achter een andere reiziger voor het kopen van een ticket.
De trein kwam al aan aan het perron.
Eindelijk was zij aan de beurt.

- Eenmaal Antwerpen retour aub.
- Ha ! Dat zal niet gaan madammeke. Die zijn uitverkocht !
(Verbijsterde stilte van de klant.)
- Ja en die komen maar eerst volgende week terug binnen. Misschien.
(Nog steeds stilte en stijgend ongenoegen.)
- Och, we mogen al eens lachen hé madammeke...

Nog steeds beduusd nam ze plaats in de trein, content dat ze die gehaald had.
Na 10 minuten was die trein nog niet vertrokken.
Er stapte een andere medereiziger op die (met luide stem) aan het telefoneren was met de smartphone.

- De trein zal 20 minuten later zijn ! Ze moeten wachten op een treinbestuurder. Die moet van Antwerpen komen met de trein en die trein heeft 10 minuten vertraging...

Ik zal me onthouden van commentaar wegens zelfbehoud.

Mvg, Erik

rgp

Erik,

k zal me onthouden van commentaar wegens zelfbehoud.

Dat is best.  Of dacht ge dat treinbestuurders in de depots nog sliepen ?

Roland

eve

Misschien een trein vroeger nemen om zijn dienst op tijd te kunnen beginnen ?

Of mag ik dat ook al niet meer denken ?

Mvg, Erik.

Metpetergaathetbeter

misschien moest hij overstappen en ging het daar al mis ?

C.B.

Eventjes reageren op het feit dat de treinbestuurder te laat is.
Meestal is dit het gevolg dat de treinbestuurder een trein rijdt van A naar B , en nadien als HLP (als reiziger dus) met een andere trein moet terugkomen om een volgende trein te verzekeren.
Als nu door omstandigheden de trein waar deze treinbestuurder op zit als reiziger , problemen kent en niet voorzien op tijd kan zijn op de eindbestemming , kun je dit voor hebben.
Als er dan nog geen reserve bestuurders beschikbaar zijn , dan kun je zoiets meemaken.
Groetjes.
Claudio.

Bundesbahnfreak

Dag Claudio,

Niet tegen in gaan, tegen hun vooroordelen kan je toch niet op, als dikwijls meegemaakt op dit forum.
Wat we ook doen, het is toch nooit goed.

Mvg

Rudy

Havoc

Kan allemaal best zijn dat die bestuurder eerst een dienst doet en dan moet terugkomen etc.

Maar als ik hier zeg dat ik de trein niet kan nemen omdat die altijd teveel vertraging heeft zodat ik te laat op het werk kom en dat ik met een vroeger een uur met mijn vingers zit te draaien dan komen de grote verdedigers van de NMBS hier altijd roepen dat ik maar die trein vroeger moet nemen. En nu vinden ze het héél normaal dat de NMBS zelfs niet eens rekening houdt met vertragingen zodat ze de dienst niet kunnen verzekeren.

Duidelijk niet van deze wereld de grote verdedigers van de nmbs.....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Bundesbahnfreak

Mister Havoc

Correctie, niet zozeer verdediger NMBS maar wel van diegenen die er zich voor inzetten om de boel draaiende te houden

rgp

Rudy,

Idd niet op reageren, want die in de prive iedere dag te laat komen omdat ze met hun bedrijfwagen in de file staan, vertrekken ook niet vroeger.

Johan, dus een uur vroeger op het werk met uw vingers draaien ? Ook niet veel werk in dat bedrijf blijkbaar.

Roland

Havoc

Citaat van: rgp op 24 januari 2022, 13:10:28 PM
Rudy,

Idd niet op reageren, want die in de prive iedere dag te laat komen omdat ze met hun bedrijfwagen in de file staan, vertrekken ook niet vroeger.

Johan, dus een uur vroeger op het werk met uw vingers draaien ? Ook niet veel werk in dat bedrijf blijkbaar.

Roland

Vermits ik dan buiten moet wachten omdat het nog niet open is kan ik niet veel anders hé...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Bundesbahnfreak

Hoe hebt ge geen sleutel?  Boehaha

Metpetergaathetbeter

Citaat van: rgp op 24 januari 2022, 13:10:28 PMdus een uur vroeger op het werk met uw vingers draaien ? Ook niet veel werk in dat bedrijf blijkbaar.
ook al eens gedacht mocht je een arbeidsongeval overkomen buiten de werkuren dat je in vele gevallen niet verzekerd bent. Bij ons had iemand zich bezeerd met het naar buitenstappen na het werk aan een vloertegel die loslag.men is van de verzekering komen kijken(of hij nog loslag)ook dien je de kortste en de snelste weg huiswaarts te nemen(ondertss kun je schijnbaar al een kleine boodschap je kinderen afztten/oppikken

Havoc

Je denkt toch niet dat ze me daar mee vertrouwen? De loonslaven worden niet binnen gelaten voor 7h! Trouwens moest je punten voor 7h krijg je toch niks. Tenzij last met HR.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

#13
Citaat van: rgp op 24 januari 2022, 13:10:28 PM
Rudy,

Idd niet op reageren, want die in de prive iedere dag te laat komen omdat ze met hun bedrijfwagen in de file staan, vertrekken ook niet vroeger.



Dat is danhun eigen schuld, en die tijd die ze te laat zijn wordt
toch van hun loon afgetrokken
 

rixke rail

Hier is een ontsporing gebeurd ...  :-X
Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN