Nieuws:

Nu in MSM 258 REPORTAGE: Verrassingsmodel van PIKO

Hoofdmenu

Tussen de twee valleien

Gestart door renstimpie, 20 januari 2022, 16:42:50 PM

renstimpie

In voorbereiding van Genk was ik bezig aan nieuwe modelbaan.   6 modules van 1,20 x 0,60m en een stel opstelsporen achteraan.

Aangezien ik veel stoommateriaal heb en de nodige wagons voor achter de locomotieven te hangen, wou ik eens een baan maken om dit materiaal te kunnen gebruiken.  Het idee is een enkelsporige lijn langsheen een rivier, tussen twee valleien..., met de nodige hoogteverschillen en doorkijkjes.

Spijtig genoeg gaat Genk niet door..  Dus zal ik binnenkort beginnen met de foto's online te gooien.   van opbouw tot afgewerkte baan.

Op een later moment zal ik deze modules integreren in mijn hobby-kot om toch eens af en toe een lokje te laten rijden.  Het was een groot project,  groter dan Saints amis sur Mer en Muno..  Maar het was leuk om het te bouwen.

Tim
6 & 7 december 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026
12 & 13 september 2026 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

DFS

renstimpie

Ondertussen heeft alles stilgelegen en hebben we na het volgen van het workshop over scenery besloten om een stuk af te breken en om terug opnieuw te beginnen.  Gelukkig hadden we nog maar twee modules in scenery fase staan. 

Maar soit!  We zitten niet stil.  Tussen de clubprojecten door werken we thuis verder.   Een groot ding waar ik een hekel aan heb is bekabeling,...   Maar dit moet ook goed zijn.  Dus eerst en vooral de modules opnieuw en goed gaan bekabelen.

Foto's volgen..  eerst een kijken of mijn flickr account het nog doet.. ;)
6 & 7 december 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026
12 & 13 september 2026 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR

svvander

Citaat van: renstimpie op 11 juli 2023, 16:21:50 PMEen groot ding waar ik een hekel aan heb is bekabeling,... 

Join the club  :D
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Klaas Zondervan

Citaat van: renstimpie op 11 juli 2023, 16:21:50 PMEen groot ding waar ik een hekel aan heb is bekabeling,...   
Dat vind ik juist het leukste deel van de modelspoorbouw. Maar ik heb dan ook mijn hele leven in de elektrotechniek gewerkt.

Snobby Crash

Hey Tim, ik wist niet dat je thuis aan zo een groot project bezig bent! Inderdaad ook ben ik benieuwd naar de foto's!

Succes!

Gr Geert