Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Jelly Models - Stoomtram Tubize

Gestart door Jacques D, 20 januari 2022, 09:17:50 AM

Jacques D

H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

Peter

Ziet er fantastisch uit en volgens mij aan een heel aangename prijs.
Waren er maar meer die zo'n kwaliteit, ook van bv. NMBS enz. modellen zouden produceren
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Tof initiatief  :)
Eerlijk gezegd vind ik de detaillering wat sober. Een van mijn eerste 3D-projecten was iets dergelijks - met toch wel "ietsje" meer detail.
Toegegeven, dit is in Sm+ ipv H0e (Sm+ = 1/60 meterspoor):

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jappy

Mooi model Gerolf, maar ik vermoed dat je hier zelf nog heel wat metalen onderdelen aan hebt toegevoegd? Want als die sierkrullen onder het dak zo uit de printer komen, dan ben ik wel zeer onder de indruk!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Rangeerduivel

Citaat van: Jappy op 21 januari 2022, 09:44:33 AM
Mooi model Gerolf, maar ik vermoed dat je hier zelf nog heel wat metalen onderdelen aan hebt toegevoegd? Want als die sierkrullen onder het dak zo uit de printer komen, dan ben ik wel zeer onder de indruk!

Niet vergeten Jasper, Gerolf is "Meester-etser"....je moest zijn wieltjes voor slagbomen in N eens gezien hebben!

;)

Jappy

Natuurlijk, dat was me eventjes ontgaan.  ;D

Wat betreft het modelletje aangeboden, ik vind het wel een leuk iets! Ik ben iets H0e-ig aan het plannen en dit wakkert de hebberigheid alvast aan. Het lijkt me een ideaal begin om verder details aan toe te voegen. Een leuke aanvulling voor de Belgisch-geïnspireerde cottage-industrie.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Gerolf

Die sierkrullen kwamen wel degelijk uit de printer. De fabrieksplaatjes zijn wel geëtst ;)
Maar zoals eerder geschreven: dit is pakweg anderhalve keer groter dan H0 ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

ja, heb zelf ook wel een en ander in Sm gebouwd en das wel knap bonkig spul hoor, inderdaad anderhalf keer zo groot. En zo'n printkitje is ook meer een basis om lekker mee te rommelen en zelf dingen aan toe te voegen, denk ook dat de ontwerper zich keurig aan de voorgeschreven printnormen gehouden heeft en dan wordt alles wel wat lomper dan feitelijk nodig is.

svvander

Citaat van: Gerolf op 21 januari 2022, 09:04:06 AM
Tof initiatief  :)
Eerlijk gezegd vind ik de detaillering wat sober. Een van mijn eerste 3D-projecten was iets dergelijks - met toch wel "ietsje" meer detail.
Toegegeven, dit is in Sm+ ipv H0e (Sm+ = 1/60 meterspoor):



Onbetaalbaar en onvindbaar bij een grootproducent. Dit is gewoonweg klasse!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Citaat van: Floris op 22 januari 2022, 10:09:57 AMzo'n printkitje is ook meer een basis om lekker mee te rommelen en zelf dingen aan toe te voegen, denk ook dat de ontwerper zich keurig aan de voorgeschreven printnormen gehouden heeft en dan wordt alles wel wat lomper dan feitelijk nodig is.

Goed uitgangspunt. Als je het zo bekijkt is zo'n kitje zijn prijs wel waard  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw