Trix lineas class 66

Gestart door ebs2650, 30 december 2021, 20:57:33 PM

ebs2650

Ik heb in deze loc een esu v5 21MTC MKL ingebouwd.

Sluitlichten en de verlichting stuurpost kan ik in beide richtingen probleemloos schakelen.

De Loc  rijdt prima.

De witte frontlichten heb ik slechts aan de praat gekregen na het uitschakelen van railcom.

Iemand een idee wat de rede zou kunnen zijn dat de frontlichten pas schakelbaar zijn na uitschakelen van railcom?

Willy

Rangeerduivel

Met het weinige kennis die ik er van heb weet ik dat de lok standaard voorzien is van een Marklin decoder, dus M4 en geen railcom.
Jij hebt een Esu ingebouwd, maar zitten op de platine geen komponenten die het enkel goed doen met M4?
Ik heb een Trix RRF-class66 en een Trix Type 1030 stomer, beide met een Marklin decoder en die doen het perfect op mijn Ecos.
Vat het nu ook niet verkeerd op maar ik heb mij altijd al afgevraagd waarom mensen daar verandering in willen brengen met een ander merk decoder...?

;)

ebs2650

probleem is opgelost, frontlichten branden nu ook, railcom is eveneens aktief.

Dirk

Willy,
Ik heb ook een Lineas 66 van Trix, heb jij alle functies op de ESU kunnen zetten? Waar heb je de file vandaan? Ik heb nl ook interesse.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

ebs2650

Dirk,

Ik heb een gewone esu v5.0 MKL, artikelnumme 59649, ingeplugd. Geen sounddekoder.

Volgende functies werken : F0 frontlichten, schakelen sluitlichten en verlichting stuurpost aan beide kanten, rangeergang en ABV Uit.

Nadien heb ik de automatische meting van de motor uitgevoerd, cv54  = 0 en F1 gedrukt.

De rijeigenschappen zijn prima.

Als je een esu loc programmer hebt kan ik u de esux file bezorgen.

Willy

Dirk

Willy, ik heb een lokprogrammer, maar ik heb er een sound decoder in zitten, ik dacht dat jij mss de volledige ESU esux file had met de geluiden. Toch bedankt om te reageren.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

ERVIN

@Dirk , check PM , ik heb net een ESU file naar je verzonden. ;)

dani

Citaat van: ebs2650 op 31 december 2021, 10:19:07 AM
probleem is opgelost, frontlichten branden nu ook, railcom is eveneens aktief.
goed om te weten, maar misschien kan je ook even delen wat nu het probleem was...
Wie weet komt ooit iemand via de zoekfunctie hier terecht, dan is het altijd hanbdig om ook een oorzaak en oplosing te kunnen lezen in plaats van enkel vast te stellen dat iemand andere hetzelfde problee heeft gehad en het nu verhoplen is ...   my 2 cents
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ebs2650

#8
Dani,

Ik ben uiteindelijk helemaal opnieuw begonnen met het aanpassen van de decoder. Het is mij nog altijd niet geheel duidelijk wat de oorzaak is.

De laatste 2 handelingen die ik gedaan heb is M4 PROTOCOL  en railcom aan.

M4 is ondertussen terug uitgeschakeld.

Willy

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.