pb models

Gestart door Metpetergaathetbeter, 18 december 2021, 22:26:20 PM

Metpetergaathetbeter

Rudy, je zou moeten vergelijken met I11'en,I10'en of I6'en en niet met dubbeldekkkers die zijn nagenoeg altijd duurder dan een normale passagierswagen

Michael

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 april 2022, 22:38:00 PM
Rudy, je zou moeten vergelijken met I11'en,I10'en of I6'en en niet met dubbeldekkkers die zijn nagenoeg altijd duurder dan een normale passagierswagen

Waarom niet as je wilt vergelijken, vergelijken met hetzelfde rijtuig van exacttrains of LS models

Exacttrains een set van 2 rijtuigen 159,90 €, LS Models per rijtuig 75,95€

Conclusie wat prijs betreft nagenoeg allemaal gelijk. Wat uitvoering betreft, trek die conclusie zelf maar. Ik heb bij geen van drie aandelen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

#122
4 als je piko meerekent

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 april 2022, 22:38:00 PM
Rudy, je zou moeten vergelijken met I11'en,I10'en of I6'en en niet met dubbeldekkkers die zijn nagenoeg altijd duurder dan een normale passagierswagen

Ja, maak dan de berekening met 6 zulke rijtuigen plus stuurstand (LSModels) met alles d'r op en d'r aan....

Citaat van: Michael op 01 mei 2022, 08:37:25 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 april 2022, 22:38:00 PM
Rudy, je zou moeten vergelijken met I11'en,I10'en of I6'en en niet met dubbeldekkkers die zijn nagenoeg altijd duurder dan een normale passagierswagen

Waarom niet as je wilt vergelijken, vergelijken met hetzelfde rijtuig van exacttrains of LS models
trek die conclusie zelf maar. Ik heb bij geen van drie aandelen.

Aandelen heb ik ook niet Michael (tenminste daar toch niet!) ;D


;)

Metpetergaathetbeter

tja den Rudy Elon Musk van het Modelspoorgebeuren, maar inderdaad leuk dat er nieuwe spelers zijn van een natuurgetrouwe miniatuurspoorwegwereld !  ;)

PBModels

Citaat van: Michael op 30 april 2022, 17:54:41 PM
Frank krijgen we dit weekend ook nog de filmpjes te zien, rijdende rijtuigen met verlichting?

Jazeker :)

https://www.youtube.com/watch?v=TAIMkg4-CEI&t=38s

the_gold


Rangeerduivel

#127
Citaat van: Michael op 30 april 2022, 17:54:41 PM
Frank krijgen we dit weekend ook nog de filmpjes te zien, rijdende rijtuigen met verlichting?
Citaat van: PBModels op 01 mei 2022, 22:44:58 PM
https://www.youtube.com/watch?v=TAIMkg4-CEI&t=38s

Ha nee, zo niet hé...
hier worden 'echte' filmpjes bedoeld, geen tekenfilmpjes,
vraagsteller wil effectief zien of de lichten niet knipperen, of de rijtuigen niet schokkerig rijden enz...
natuurlijk ontsporen die gefotoshopte rijtuigen niet!
da's een strafpunt hoor!  >:(
Lijkt mij mooi materiaal, maar waar hebben wij die truukjes nog gezien.... ::)

;)

PBModels


B_Modelbouw

Leuk dat er ook aandacht wordt gegeven aan duwen... Hier loopt het vaak mis bij andere gekende merken. Ik kijk er alvast naar uit...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Metpetergaathetbeter

ik weet eigenlijk maar een merk waarvoor dat van toepassing is, geen probleem want het bestaat niet meer.....en zelfs hier kon men mits wat ook een oplossing vinden.

De anderen schijnen het toch allemaal heel goed standaard te doen  als je rekening houdt met niet te scherpe(goed gelegde) bochten en je rails zorgvuldig te leggen ...

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 mei 2022, 09:08:22 AM
ik weet eigenlijk maar een merk waarvoor dat van toepassing is, geen probleem want het bestaat niet meer.....en zelfs hier kon men mits wat ook een oplossing vinden.

De anderen schijnen het toch allemaal heel goed standaard te doen  als je rekening houdt met niet te scherpe(goed gelegde) bochten en je rails zorgvuldig te leggen ...

Als je Lima M4 NewLook bedoelt, die had een Os.car stuurstand, geduwd nooit problemen mee gehad
Bedoel je OVB M1, dat lag wat minder, de stuurstand dierf al eens uit een bocht te wippen, getrokken geen probleem
LSModels, perfect op dat gebied en bij elk model
Classix, deed het geduwd redelijk goed maar zowel rijtuigen als stuurstand moesten eerst goed ingereden worden zodat alles goed 'los' zat.
Ik heb ze allemaal geruime tijd gehad, ze reden allen op dezelfde baan, verkoopsreden was mijn verhuis...

;)

stoomlokje

Ziet er al prachtig uit. ;D
Een vraagje nog over de binneninrichting : krijgt die nog de juiste kleurtjes , of is dat werkje voor ons bedoelt? ;)
grtjs,
Saskia

PBModels

Full color en dat doen wij :)
Je hoeft hem alleen maar uit de doos te halen en op de baan te zetten.

Metpetergaathetbeter

en de baan van stroom voorzien en een loc ervoor ;)