Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

is er een radiostation dat GEEN kerstmuziek speelt?

Gestart door Havoc, 09 december 2021, 09:08:39 AM

dieselfreak

Mijn favoriete radiostation is Radio 192, enkel via internet te beluisteren. Maar je moet dan wel zoals ik een fan zijn van de zeezenders  want anders kan je dit soort radio wellicht niet waarderen. En ja, af en toe hoor je er wel eens een Kerstplaat voorbijkomen maar (gelukkig) niet te veel.
MC

Bundesbahnfreak

Allee Havoc, een goeie muzieksmaak  hebt ge wel.  Ik voel me trouwens  steeds ontspannen na enkele nummers van Judas Priest, Sabaton, Helloween, Mercyful Fate en nog wat van die groepen die die gemiddelde mens doet schrikken.  Maar andere andere kant moet ik zeggen, wees content dat ge de kerstliedjes nog hoort. Mijn gehoor is naar de vaantjes, 2 hooraparatten en als ik een zeldzame goede dag heb met niet te veel last van mijn tinitus ben ik mee en hoor ik wat er op de radio gespeeld wordt.  Maar meestal moet ik honderd maal op een dag vragen wat de mensen zeggen en is muziek een raar ding geworden, zonder hooraparatten hoor ik nog niet dat de radio opstaat. Klagen wil ik niet, maar wel aan mensen met een goed gehoor zeggen dat ze ervan moet genieten en blij zijn dat ze muziek kunnen horen zelfs al staat die hun niet aan.  Remember de knop op de radio :-) en na een slecht nummer komt mss een goed.
Een voordeel, soundloks zijn niet aan mij besteed en als er een zagevent in de buurt is zet ik de hooraparatten af
Grtn  Rudy

janieburton

Citaat van: dieselfreak op 09 december 2021, 21:54:55 PM
Mijn favoriete radiostation is Radio 192, enkel via internet te beluisteren. Maar je moet dan wel zoals ik een fan zijn van de zeezenders  want anders kan je dit soort radio wellicht niet waarderen. En ja, af en toe hoor je er wel eens een Kerstplaat voorbijkomen maar (gelukkig) niet te veel.

Een verwijzing naar de beroemde zeezender Veonica ik veronderstel met veel jingles van Veronica en andere zeezenders
 

Havoc

Citaat van: Bundesbahnfreak op 09 december 2021, 22:07:35 PM
Allee Havoc, een goeie muzieksmaak  hebt ge wel.  Ik voel me trouwens  steeds ontspannen na enkele nummers van Judas Priest, Sabaton, Helloween, Mercyful Fate en nog wat van die groepen die die gemiddelde mens doet schrikken.  Maar andere andere kant moet ik zeggen, wees content dat ge de kerstliedjes nog hoort. Mijn gehoor is naar de vaantjes, 2 hooraparatten en als ik een zeldzame goede dag heb met niet te veel last van mijn tinitus ben ik mee en hoor ik wat er op de radio gespeeld wordt.
Ja, ik hoop dat het niet is van naar concerten van die mannen te gaan.

Nu ja, mijn goesting voor muziek loopt ver uiteen. Op het ogenblik is het het stevigere werk. Maar dat verandert wel eens.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter


Havoc

Zou kunnen, moest er iemand zijn om het aan te geven.... ;) Maar het is hier van "ik ben zo eenzaam zonder jou".
Met vakantie voor onbepaalde duur.


Floris

heb je n kat? Mn beste kerst tot dusver was eigenlijk met de kat op de stoel naast me zitten modelbouwen in een verder helemaal verlaten huizenblok en als kerstmaal samen met de kat een blik erwtensoep leegvreten. 8)

Herwig

 

      Voor Floris dus geen kerst- maar een snertavond, als het ware.  ;)   En waren er dan schlagers, operettes of ander kattengejank op de radio ?

       

Havoc

Florence Foster Jenkins... alle 3 tegelijk! Wou dat ik een kat kon houden. Maar dat beestje zou teveel alleen zitten.

Post van Floris doet me denken aan een ondertussen overleden clublid. Die had nieuwjaar in zijn atelier doorgebracht met een blik sardientjes.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter


Herwig

 
   Hoeft niet, de kat lust de snert zo, puur.   Met de musical Cats op de radio.   Miauwkes.

dieselfreak

Citaat van: janieburton op 10 december 2021, 00:13:12 AM
Citaat van: dieselfreak op 09 december 2021, 21:54:55 PM
Mijn favoriete radiostation is Radio 192, enkel via internet te beluisteren. Maar je moet dan wel zoals ik een fan zijn van de zeezenders  want anders kan je dit soort radio wellicht niet waarderen. En ja, af en toe hoor je er wel eens een Kerstplaat voorbijkomen maar (gelukkig) niet te veel.

Een verwijzing naar de beroemde zeezender Veonica ik veronderstel met veel jingles van Veronica en andere zeezenders

Zo is dat, Radio 192 is opgericht door Ad Bouman en Juul Geleick die beiden ook al werkten voor de zeezender Veronica. Op Radio 192 zijn veel oude programma's te horen van Veronica en de andere zeezenders, je hoort er uitsluitend muziek uit de jaren 60, 70 en 80.
MC

Alberke

Citaat van: Havoc op 10 december 2021, 13:16:57 PM
Wou dat ik een kat kon houden. Maar dat beestje zou teveel alleen zitten.


ge houdt geen kat, die kat houdt u, en die zit graag alleen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

ja, als de kat naar buiten kan zoekt die zelf wel gezelschap als daar behoefte aan is.
Weet eigenlijk niet meer precies wat voor kattengejank ik toen had aanstaan, de erwtensoep was gewoon uit blik zonder water, dat lustte de kat best. Kat lustte alles uit blik wel eigenlijk, behalve bier. Blijkbaar gaat dat bestlang goed qua t beest is uiteindelijk iets van 22 geworden ofzo, hoe oud precies geen idee, t was al een minstens derdehands kat.