Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dekas winter 2021-2022 PDF

Gestart door eve, 14 november 2021, 08:07:29 AM


Stedahult

De Ålborg Pf wagens heb ik al voorbesteld.
Heb al veel van Dekas, is echt heel mooi spul.
Mvh. Steef

Herwig

#2
    Zijn dat de Skandinavische versies van de Exact~train  Einheits Leichtbau Kesselwagen 24 m3    ?

Stedahult

Exact train IS Dekas...

En ja, maar dan wel goed. En dan heb ik het
over Märklin-Roco en Braakwa
Mvh. Steef

Herwig

#4
 "  . . . .  Exact train IS Dekas  ... "              meneer K. B. Jensen schoonbroer van de gebr. Keppel ?     ;) 

Brawa maakt de Leichtbau  "Uerdingen"  30 m3    en    Exact heeft dit type ook.     Dubbelop.
Exact  heeft tevens de Leichtbau  "Einheits" - ketelwagen  24m3 

Die korte, gesloten 'standaardwagens'   zien er echt schattig uit, ietwat Brits .

Stedahult

Citaat van: Herwig op 15 november 2021, 15:32:41 PM
"  . . . .  Exact train IS Dekas  ... "              meneer K. B. Jensen schoonbroer van de gebr. Keppel ?     ;) 

;D

Nee, maar Dekas maakt ook modellen voor Mck.
Ze zijn super gedetaileërd voor een voor mij nog
aanvaardbare prijs. Je hoeft ze zelf alleen maar
vakkundig te verzieken (vervuilen), meer niet.
Mvh. Steef

Gert1

Dekas (Kasper Bang Jensen) doet het ontwerpwerk voor McK (Denemarken), Hnoll (Zweden) en Arndt Spezial Modelle (Duitsland) en voor een groot deel ook voor Exact Train (Nederland). Daarnaast regelt Dekas ook de producties van die modellen in China. Voor de Deense en Zweedse markt brengt Dekas kleurvarianten van locs en treinstellen die voor McK ontworpen zijn. Ik heb Kasper een keer gesproken op een beurs in Duitsland en heb de eigenaar van McK uitvoerig gesproken bij hem thuis in Denemarken. Deze mannen hebben hun zaken goed voor mekaar!

mvg,
Gert