Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

niveau oud speelgoed: Technofix treinbaantje

Gestart door oebr, 04 november 2021, 23:06:36 PM

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Dirky

Zoiets hadden we thuis ook heel lang geleden!  :) nostalgie puur!

janieburton

 

Metpetergaathetbeter

mocht dit ietwat met de werkelijkheid staven dan was dit de Ideale wereld voor menig carosserie-bedrijf !

Trouwens heeft er ooit hier ook zoiets in ons bezit geweest !

De absolute beginner

Al enkele keren iets gelijkaardigs zien voorbijkomen op 2dehands.be.
Volgende stuk in mijn oude-'brol'verzameling!

Cyriel

efl045

Ik heb hier ook wat Technofix spullen, de meeste zoals bij veel verzamelaars in kasten en dozen, maar dit kwam er recent bij (cadeautje van mijn dochter), een smal en lang pendel baantje dat voorlopig nog de plank mag delen met een deel van mijn verzameling draagbare (buizen en germanium halfgeleider) radiootjes.

efl045

Opgepoetst met respect voor zijn ouderdom en gebruikssporen, maar volledig ontdaan van roest (en dat was er behoorlijk wat...)





daylight

Citaat van: oebr op 04 november 2021, 23:06:36 PM
https://www.youtube.com/watch?v=ty2EIHFAGMw
schattig speelgoedbaantje met veel verkeer

Heerlijke herinneringen aan de speelgoedafdeling in de mechelse Galeries Anspach ("Den Bazaar") rond sinterklaas aan het einde van de zestiger jaren!  :-*

Toevallig heb ik een paar weken geleden iets gelijkaardigs (maar groter, met trein en kabelbaan) gekregen van een buurvrouw die van mijn passie voor treinen gehoord heeft. In de originele doos en in heel goede staat; alleen het treintje ontbreekt, maar daar zal een N- of TT modelletje wel voor kunnen aangepast worden worden.

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

wat mij betreft de gekendste, buurjongen had er zo eentje !

Rangeerduivel


efl045

Waarom niet? Wat met de hand bediend wordt kan toch even goed met servo's?

Herwig

#12
         Heb hier een blikken motorrijtuigje            rood onderste helft en wit/beige bovenste helft van de  'kast'
         Vergelijkbaar met die dingen hierboven in dit draadje, maar dan lang en smal
         17 cm lang              (slechts) 1,7 cm breed           met   'eier-koppen'  aan beide zijden
         Bij nader toekijken zijn het zogezegd twee rijtuigdelen met (getekende) balg in het midden     
         Zoals de DB  VT08.5 :     https://wiki.3rail.nl/images/thumb/a/ae/Commons-613-600-60-34.jpg/420px-Commons-613-600-60-34.jpg         

          merk   Primus  N°916     DGM       Made in Western Germany

          Vind hier niks van op 't internet .   (maar dat ligt aan mij )