Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

type 20 enkel voor goederen

Gestart door nmbs, 08 november 2006, 16:00:25 PM

nmbs

Vanaf de nieuwe dienstregeling in december aanstaande, zal er, normaal gezien geen enkele 20 meer te zien zijn voor reizigerstreinen, en al helemaal niet meer voor treinen naar Luxemburg :(!.  De gesleepte IC zullen met T13 gedaan worden (ook de EC) en de rest met AM96.  De 20 zal enkel nog maar voor goederen gebruikt worden.  
Ik vermoed dat dit plan niet lang stand zal houden en dat er binnen de kortste keren terug 20ers te zien zijn voor ICs, . . . hopelijk ?

Greg

Mja we zullen zien.
Normaal reed de 20 toch ook met de Internationale treinen naar Basel (zwiserland) met de SBB rijtuigen?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

trainfreak

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Mja we zullen zien.
Normaal reed de 20 toch ook met de Internationale treinen naar Basel (zwiserland) met de SBB rijtuigen?



Jep.

Nu vraag ik me toch wel sterk af vanwaar ze die 13'en gaan halen...
Spoorse groeten
Dimitri

Tom

Uit de goederendiensten die nu door de 20's verzekerd zullen worden zekers.
Tom

13erke

citaat:
Uit de goederendiensten die nu door de 20's verzekerd zullen worden zekers.

Je moet onthouden dat de 20'igers oorspronkelijk wel voor de zware goederendienst werden ontworpen[;)]

Greg

citaat:
Geplaatst door Tom

Uit de goederendiensten die nu door de 20's verzekerd zullen worden zekers.



ja zoiets wrs. De locs die vrijkomen door de 20igs goederen te laten trekken. Wat ik me wel afvraag wat ze gaan doen ipv de 22igs. Die worden voor een groot deel verkocht aan Polen (privefirma) en wat dan? ze hebben nu al locs te kort. Maar we zullen de oplossing wel zien zeker [:)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Anarchy

Uit 21/27'ers die vrijkomen door de M6 stuurstand?

Greg

Ja een deel, want de 21/27 werden gebruikt op sleep aan 1 kant (ipv stuurstand) maar het ging ook vaak om andere wagonnen dan de m6 waar deze combinatie gebruikt werd
Maar een deel zal idd daar van komen.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Anarchy

En die 20 dan naar Zwitserland rijd (reed) is die ??n van die "EC" zoals vermeld in post 1.

nmbs

@anarchy: ja ook deze.  Alle reizigerstreinen ook de internationale.  Maar nogmaals: ik betwijfel of dit plan lang stand zal houden.

Greg

citaat:
Geplaatst door nmbs

@anarchy: ja ook deze.  Alle reizigerstreinen ook de internationale.  Maar nogmaals: ik betwijfel of dit plan lang stand zal houden.



We zien wel wat er van komt in de teokomst.[:)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Tom

ik heb in het begin van de zomervakantie nog de trein genomen naar Libramont met de M6's getrokken door een 20, dat moet dan een van de laatste weken zijn geweest dat hij dat traject nog reed.
Tom

C.B.

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Uit de goederendiensten die nu door de 20's verzekerd zullen worden zekers.

Je moet onthouden dat de 20'igers oorspronkelijk wel voor de zware goederendienst werden ontworpen[;)]



niet noodzakelijk.[;)]
HLE 20 is geen echte goederenloc, maar een loc voor gemengde tractie.
Ok, deze kan zware lasten aan, maar dit geldt ook voor de reizigerstreinen op de zware hellingen van de Luxemburg-lijn.
Groetjes.
Claudio.

knibbelknabbel

Feit is wel dat ze meer betrouwbaar zijn in de goederendienst dan de reizigersdienst (profiel lijn naar Luxemburg gecombineerd met een strakke uurregeling, daar kunnen ze niet goed tegen...)

Ik vind het goed zo, ik rij graag met deze locs[:p]

doomslu

De vorige keer dat ik met de trein van Luxemburg naar Brussel reisde, en terug, was deze zomer. Toen hebben we meer dan twee uur stil gestaan tussen de koeien ergens in de buurt van Libramont. De locomotief, een 20, was defect geraakt. Blijkbaar te hard moeten sleuren aan het tiental M6-en die aan de haak hingen. Bovendien waren bij ??n van de rijtuigen de remmen geblokkeerd geraakt.
De NMBS heeft dus besloten om de 13-en in te zetten, of gebruik te maken van hun ingehuurde luxemburgse zusjes.
Ik heb het vandaag nog eens gewaagd en het werkpaard van dienst was de CFL 3007. Bijna een half uur vertraging deze keer wegens ... defect aan de loc. Vooral in het begin had ik de indruk dat de maximale snelheid ergens rond de 80 km/u lag. Bovendien was er op een bepaald moment een doordingende brandgeur waar te nemen doordat de remmen van de locomotief dicht waren gebleven na het vertrek (en ik zat in de 5de wagen !).
De trein is altijd een beetje reizen lijden...[:o)]

Bij de heenreis wordt er telkens gebruik gemaakt van een AM96, en die doen het blijkbaar wel goed. Bovendien vind ik het comfort hoger, vooral in eerste klasse.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *