Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

De Grote Kleine Treinen Competitie

Gestart door evan, 27 augustus 2021, 18:21:59 PM

Alberke

Is er eigenlijk al uitgerekend wat zo'n tafel gemiddeld gekost heeft?  :D
ik heb het al dikwijls gezien: een vader die met een brede glimlach op zijn gezicht de winkel binnenkomt, naar wat prijzen vraagt , waarna de glimlach verdwijnt om plaats te maken voor teleurstelling.
Maar ja, het publiek op dit forum bestaat hoofdzakelijk uit grootgrondbezitters die ook een onbeperkt modelbouwbudget hebben.
Let wel, ik zei hoofdzakelijk  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

Tja, als je alles koopt bouw je weinig en ist erg duur. Maar goed, (bijna) zonder geld kom je nog een heel eind, wrakken vissen op rommelmarkten en onder de tafels op beurzen, van t karton van de speculaaspop van sinterklaas goederenwagens maken, baksteenmotief gewoon zelf in karton krassen etc etc... Heb t ammel gedaan, was nog leuk ook. Ok, baksteentjes krassen ging op een gegeven moment wel vervelen.

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 18 november 2021, 18:47:22 PM
-moeder de vrouw  ;D

Heeft iemand ooit al eens uitgerekend wat dat kost, en ja, zij zijn de eersten om te reclameren!! ;D

;)

Jappy

Citaat van: Floris op 18 november 2021, 21:14:33 PM
Tja, als je alles koopt bouw je weinig en ist erg duur. Maar goed, (bijna) zonder geld kom je nog een heel eind, wrakken vissen op rommelmarkten en onder de tafels op beurzen, van t karton van de speculaaspop van sinterklaas goederenwagens maken, baksteenmotief gewoon zelf in karton krassen etc etc... Heb t ammel gedaan, was nog leuk ook. Ok, baksteentjes krassen ging op een gegeven moment wel vervelen.

Klopt helemaal. Dit is ook een van de leukste uitdagingen in modelbouw voor mij persoonlijk. Met huis-, tuin- en keukenspullen die geen rooie cent kosten een zo overtuigend mogelijk resultaat neerzetten.

Ik heb gisteren de finale bekeken online aangezien ik die woensdag gemist heb. Wel leuk om de  vorige banen van beide teams terug te zien en beide finalebanen waren lekker creatief van opzet. Ik kijk uit naar een eventueel tweede seizoen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

rixke rail

En dan over àl die banen gesproken : wat gebeurt daar eigenlijk mee ?
Zijn die eigendom van sponsor M****** of mogen de clubs die houden ?
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Martin Welberg

Citaat van: Alberke op 18 november 2021, 17:03:20 PM
Citaat van: adrievans op 18 november 2021, 14:15:54 PM
Als 5 uitzendingen het kijkcijfer tussen de 1.2 en 1.4 miljoen ligt zal het niet zijn dat men kijkt uit verveling.
Het was evan zijn doel modelspoor te promoten en ik zou zeggen missie geslaagd.
Gaan er nu meer mensen een modelbaan beginnen denkt u ? Twijfelachtig.

Er zullen er vast wat zijn die getriggered worden door het programma en weer beginnen..

Martin Welberg

Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2021, 21:41:54 PM
Citaat van: Alberke op 18 november 2021, 18:47:22 PM
-moeder de vrouw  ;D

Heeft iemand ooit al eens uitgerekend wat dat kost, en ja, zij zijn de eersten om te reclameren!! ;D

;)

Lig gierend van het lachen onder de keukentafel  ;D

Martin Welberg

Citaat van: Alberke op 18 november 2021, 20:02:17 PM
Maar ja, het publiek op dit forum bestaat hoofdzakelijk uit grootgrondbezitters die ook een onbeperkt modelbouwbudget hebben.
Let wel, ik zei hoofdzakelijk  ;D

Heb bijna 1500m2 op een industrieterrein, hoor ik daar nu ook bij?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2021, 21:41:54 PM
Citaat van: Alberke op 18 november 2021, 18:47:22 PM
-moeder de vrouw  ;D

Heeft iemand ooit al eens uitgerekend wat dat kost, en ja, zij zijn de eersten om te reclameren!! ;D

;)
en er zijn er zelfs die zich meermaals laten kl.... ;D ;)

Alberke

Citaat van: Martin Welberg op 19 november 2021, 10:52:58 AM
Citaat van: Alberke op 18 november 2021, 20:02:17 PM
Maar ja, het publiek op dit forum bestaat hoofdzakelijk uit grootgrondbezitters die ook een onbeperkt modelbouwbudget hebben.
Let wel, ik zei hoofdzakelijk  ;D

Heb bijna 1500m2 op een industrieterrein, hoor ik daar nu ook bij?
Schoolvoorbeeld! ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Martin Welberg

Mooi dat ik dat nu weet, nu op zoek naar dat onbeperkte modelbouw budget.

Alberke

Citaat van: Martin Welberg op 19 november 2021, 15:14:33 PM
Mooi dat ik dat nu weet, nu op zoek naar dat onbeperkte modelbouw budget.
Grond verkopen !  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Citaat van: Martin Welberg op 19 november 2021, 10:52:58 AM
Heb bijna 1500m2 op een industrieterrein, hoor ik daar nu ook bij?

Enkel als je het helemaal vol met modeltreinen kan zetten!  ;D (Was er vandaag trouwens geen filmpje?)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

WVA

Mijn 13 jarige zoon heeft altijd interesse gehad in treinen en modelspoor.
Ten gevolge van het ontdekken van gamen, en het gebrek aan beursbezoeken omwille van covid-19 was zijn interesse verwatert.

Door de "Grote Kleine treinencompetitie" is hij opnieuw plannen aan maken voor een nieuwe grotere tafel. (hij had al een heel kleine tafel afgewerkt toen hij 10 jaar was)

Deze maal zitten de modelbouwkriebels er weer helemaal in.
Dus papa weet weer wat doen, buiten de werkzaamheden aan mijn eigen tafel.  ;D

Martin Welberg

Citaat van: svvander op 19 november 2021, 19:06:24 PM
Citaat van: Martin Welberg op 19 november 2021, 10:52:58 AM
Heb bijna 1500m2 op een industrieterrein, hoor ik daar nu ook bij?

Enkel als je het helemaal vol met modeltreinen kan zetten!  ;D (Was er vandaag trouwens geen filmpje?)

Jawel, er is weer een 5 Minutes Friday op mijn kanaal.