Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

2401

Gestart door rixke rail, 18 augustus 2021, 18:33:21 PM

rixke rail

DIT oude draadje heb ik dan wel teruggevonden.
De foto's waren verdwenen, dus alles teruggezet bij Flickr ditmaal ...  Zie DAAR
Bij interesse, lees ik het wel ...
Bij de 124.001 (ex 123.083) werd een  eierschelp-achtige stroomlijning , samen met een aantal technische aanpassingen aangebracht in 1968. De proefritten (tussen Landegem en Aalter), met het oog op de bouw van de reeks 20, vonden plaats in mei en juni 1969. Er werden verschillende mallen gebruikt, waaronder ook de uiteindelijk weerhouden versie.
Daarna reed hij als 2401 tot 1974 rond als mijn model.
In 1974 werd hij de 2383, die daarna trouwens als opdrukloc diende te Liège-Guillemins.

Info komt uit "Electrische locomotieven" van Max Delie en Jean-Pierre Schenkel.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ACFI

Bedankt om de foto's terug te zetten.

Je had vaak "aparte"modellen in je collectie.

Ik wist niet dat er tweekleurige locomotieven (groen/groen) waren na 1970.

Zou zo ook een kandidaat kunnen zijn voor de MSM 2023 special. Als 124 of als 24.

ACFI

Sicco

Er was ook zeker één 23 tweetinten groen na de vernummering. Maar: in beide gevallen tot het aanbrengen van de nieuwe dubbele lichtbalken kort erna, vanaf toen waren ze donkergroen. Het B Models model zou een malaanpassing moeten ondergaan voor de versie met enkele lichten en zoals al vaker aangegeven is dat nou net iets wat niet zo snel zal gebeuren voor een MSM model dat ook nog tegen een korting moet worden aangeboden.

Thommy

Citaat van: rixke rail op 18 augustus 2021, 18:33:21 PM
DIT oude draadje heb ik dan wel teruggevonden.
De foto's waren verdwenen, dus alles teruggezet bij Flickr ditmaal ...  Zie DAAR
Bij interesse, lees ik het wel ...
Bij de 124.001 (ex 123.083) werd een  eierschelp-achtige stroomlijning , samen met een aantal technische aanpassingen aangebracht in 1968. De proefritten (tussen Landegem en Aalter), met het oog op de bouw van de reeks 20, vonden plaats in mei en juni 1969. Er werden verschillende mallen gebruikt, waaronder ook de uiteindelijk weerhouden versie.
Daarna reed hij als 2401 tot 1974 rond als mijn model.
In 1974 werd hij de 2383, die daarna trouwens als opdrukloc diende te Liège-Guillemins.

Info komt uit "Electrische locomotieven" van Max Delie en Jean-Pierre Schenkel.
Modelspoorse groeten,
Eric.

https://mmfl58.be/RollendMaterieel/HLE/Reeks%2023/Type%20124.html
Greetz

Thommy

rixke rail

Citaat van: Sicco op 18 augustus 2021, 19:23:29 PM
Er was ook zeker één 23 tweetinten groen na de vernummering.

Check, maar zeker ook deze 2244, naar een foto van Jos "Break 302" Gillard ...

2244 voor by Eric  Baert, on Flickr

2244 zij by Eric  Baert, on Flickr

Dit is een aangepast Trix model
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Sicco

Ja het kan zijn dat ik die in mijn hoofd had!