Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Film Beneluxrail 2006

Gestart door Clemens, 03 november 2006, 13:37:29 PM

Clemens

Hallo, ik ben naar Beneluxrail 2006 geweest met mijn camcorder, ik heb veel foto's en filmpjes gemaakt en na 2 uur bewerken van de fotos en filmpjes is er een mooie presentatie ontstaan.

Het filmpje kan hier bekeken worden: http://www.youtube.com/watch?v=Vx_iaglvV2Q

n/a

#1
Mooi filmpje. Dat heeft je heel wat tijd gekost. Bedankt voor het delen met ons.[:D]

Clemens

#2
citaat:
Geplaatst door Davy

Mooi filmpje. Dat heeft je heel wat tijd gekost. Bedankt voor het delen met ons.[:D]



Graag gedaan[:)]

locomotion

#3
Mooi filpmje. Het is trouwens de eerste keer dat ik zo'n rapportage zie, ondanks dat er wel meer zijn die met een camera rondlopen. Ik denk dat er wel wat werk aan geweest is. Proficiat. Zelf hou ik niet zo van beelden van bewegende camera's. Ik zie liever een camera die stabiel staat en waar je een trein ziet voorbij rijden. Maar nog eens, dit doet niets af aan de kwaliteit. Knap gedaan.
Locomotion

Rochevalien

#4
Hallo Clemens,ik vrees dat ik Locomotion moet bijtreden: ik hou meer van een baan die gefilmd wordt wanneer er net een trein passeerd.Ik weet dat dit niet altijd zo eenvoudig is maar het is w?l mooier en je films worden een pak korter.
Ik ben zelf ook een video filmer (sinds kort zelfs op DVD) dus ik wou wel eens weten hou je nou je filmpjes op die site krijgt.
Heb jij een DVD schrijver? op sluit jij je camera direkt op je Pc aan?
Mischien kan ik deze bende hier in de toekomst ook eens entertainen met een zelfgemaakt filmpje.

Gerrit

Clemens

#5
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Hallo Clemens,ik vrees dat ik Locomotion moet bijtreden: ik hou meer van een baan die gefilmd wordt wanneer er net een trein passeerd.Ik weet dat dit niet altijd zo eenvoudig is maar het is w?l mooier en je films worden een pak korter.
Ik ben zelf ook een video filmer (sinds kort zelfs op DVD) dus ik wou wel eens weten hou je nou je filmpjes op die site krijgt.
Heb jij een DVD schrijver? op sluit jij je camera direkt op je Pc aan?
Mischien kan ik deze bende hier in de toekomst ook eens entertainen met een zelfgemaakt filmpje.

Gerrit



Heel simpel, mijn camera werkt namelijk niet op een bandje maar op een SD-kaart, Ik kan de SD kaart in de computer stoppen, of met behulp van een kabel ( die ik in de camera en in de computer plug ) de map openen op de kaart. Ik heb wel een vriend waarvan de moeder een camera heeft die wel op een bandje werkt. Die gebruikt een speciale kabel, Ik adviseer u om bij de electrozaak na te vragen voor een kabel voor uw type camera. Veel suc6 en anders kan u een 2e hands kabel op marktplaats zoeken[:p]

D_Loc

#6
Op digitale camera's die werken met een cassete (miniDV) zit normaal gesproken een DV-out aansluiting. Met behulp van deze aansluiting kan de camera aan de computer 'gehangen' worden. Hiervoor dient de computer wel te beschikken over een FireWire (technische naam: IEEE1394) aansluiting. De meeste laptops zijn standaard uitgerust met deze aansluiting. Voor een gewone PC kan een PCI kaartje gekocht worden. Ik zelf heb destijds een Sweex gekocht, deze was inclusief een FireWire kabel zodat ik mijn camera direct kon aansluiten.
Zodra de camera wordt aangezet, als deze aan de computer is aangesloten, zal Windows de camera herkennen en kan de camera door diverse videobewerkingsprogramma's gebruikt worden.
Ik zelf gebruik op dit moment Magix Video Deluxe 2006.
Houd er wel rekening mee dat er zeer veel schijfruimte nodig is voor videobewerking!

NB. Ik heb geen idee wat voor aanslutingen de camera's hebben die direct op een DVD-opnemen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ysbeer

#7
Een film op DV(tape)opgenomen zul je als je hem op het internet wilt zetten.eerst om moetem zetten naar JPEG.
Om twee redenen,als eerste isde film in DV kwaliteit vel te groot
13 gb per uur.
En tweedes kan je computer,de ontvangende,aleen jpeg weergeven met b,v
media player of real player.
Er zijn simpele programmas te koop voor omzetten naar jpeg.
Een dvd kamera heeft geen fire wire.(een enkeling uitgezonderd)mar gaat er van uit dat je de geproduceerde dvd extern afdraaid.
Ook hier geld omzetten naar JPEG vor het internet.
Direct mpeg2 van de dvd versturen gaat ook,maar kost heel veel tijd.
En je computer (de ontvanger)moet een dvd lees programma hebben.

wim ysbeer

Gerolf

#8
Ik dacht dat .jpg alleen statisch was. Bedoel je niet .mpg, .mov of .avi?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#9
Staan meerde mooie filmpjes op, kan dat op het werk niet zien daarom had ik er nog geen enkel van gezien.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem