Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Douane ??

Gestart door Peter, 26 juni 2021, 12:23:35 PM

Peter

Heb gisteren een pakje met modelspoor materiaal naar iemand in Nederland verstuurd met BPost
Doos 790 gram met waarde an 110 euro
In de Track&Trace lees k vandaag dat dat vorige nacht werd gekontroleerd door de douane om 00.32
Is dit normaal, gebeurt dat nog??
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

zochten misschien achter wiet,........steekproef zeker? Je kunt toch ook van de weg gehaald worden om uwen diesel te laten controleren samen met de wegpolitie maar ook vaak alleen. Ik heb ze veel zien staan echter nooit gestopt geweest door de douane !

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 juni 2021, 12:25:30 PM
Je kunt toch ook van de weg gehaald worden om uwen diesel te laten controleren samen met de wegpolitie maar ook vaak alleen. Ik heb ze veel zien staan echter nooit gestopt geweest door de douane !

Ik wel in de periode dat ik zelfstandig grondwerken deed, mazoutcontrole!
Toen "zijn onderzoek" negatief uitdraaide zei hij; ha, grondwerken, veel concurrentie zeker,
Kent ge niemand van uw concurrenten die wel met rode mazout rijdt?
Ik antwoordde hem vlakaf "Nee ik ken zo niemand, maar moest ik zo iemand kennen, dan zou ik het nog aan U niet komen vertellen!"
het antwoord was een zuur groen lachje 8)

;)

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 juni 2021, 12:25:30 PM
zochten misschien achter wiet,........

Moest het nu van Nederland NAAR Belgïe geweest zijn zou het kunnen. Misschien dachten ze eerde dat het goed bier was :D

Kan altijd een steekproef geweest zijn. Heb het ook al gehad vanuit Duitsland. Is dikwijls als het iets groot/zwaar en dan goedkoop is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

Citaat van: Peter op 26 juni 2021, 12:23:35 PM
Heb gisteren een pakje met modelspoor materiaal naar iemand in Nederland verstuurd met BPost
Doos 790 gram met waarde an 110 euro
In de Track&Trace lees k vandaag dat dat vorige nacht werd gekontroleerd door de douane om 00.32
Is dit normaal, gebeurt dat nog??

Ik heb ook een pakje opgestuurd naar NL gisteren en ook met melding Vrijgegeven door Douane om 00:32.

Het zal dus wel standaard computergedoe zijn...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Zou zo maar kunnen dat ze het pakje alleen maar door de röntgen halen om een idee te krijgen wat er in zit.
En misschien hebben ze alleen maar geregistreerd dat het gepasseerd is, zonder het verder te onderzoeken.

Je zou aan de ontvanger kunnen vragen of het open is geweest.

adrievans

Krijg dat soort berichtjes voortdurend,komen wel uit china.
Waarde onder de 10 euro
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

PietB

Het wordt allemaal steeds gekker.
Een zakje schroeven van €1,83 is al bijna 10 dagen ingeklaard en nog steeds niet geleverd.
PostNL weet van niets en de douane zegt dat het bij PostNL is.
In 5 dagen is het van uit China hier in Europa en dan..........................effe wachten.
Ik vertrouw het logistieke proces van PostNL niet.
Sinds Bpost zich met dat bedrijf is gaan bemoeien is de service hard terug gelopen, het was al niet denderend, maar tegenwoordig!!



grt Piet.

Karel A.J.

CiteerSinds Bpost zich met dat bedrijf is gaan bemoeien is de service hard terug gelopen
Kom kom, steek het nu maar op de Pelchen. Ja, er is ooit een overnamebod geweest, maar dat is toch op een sisser uitgedraaid? Ik heb zelf geen ervaring met PostNl, maar ik hoor er vooral uit het Noorden maar weinig goeds over. Niet voor dat overnamebod en niet erna.

Rangeerduivel

Citaat van: Karel A.J. op 26 juni 2021, 18:04:56 PM
CiteerIk heb zelf geen ervaring met PostNl, maar ik hoor er vooral uit het Noorden maar weinig goeds over. Niet voor dat overnamebod en niet erna.

Ikzelf draag PostNL hoog in het vaandel, zeer goede ervaringen mee, Bpost daarentegen >:( >:( :(

;)

Karel A.J.

We dwalen wel een beetje af, he :)
Bij bpost zie ik mogelijk een groot verschil tussen enerzijds de postbodes, die dagelijks de brieven brengen, en ook sommige china-zendingen (althans toen ik nog kocht in China, dat is nu gedaan, niks met de btw te maken, alles met hun binnenlandse politiek): die doen keer op keer prima werk ondanks de soms hoge werkdruk.
Maar bpost heeft ook een redelijk aparte pakjesdienst, daarmee heb ik maar een keer gewerkt en dat viel toen goed mee (een Ali-zending uit een Tsjechisch magazijn, eergisteren besteld, vandaag geleverd!) maar ik kan me voorstellen dat het daar ook wel eens kan tegenvallen.

Martin Welberg

Ellendig, dat het iemand in Nederland moet zijn..

stoomlokje

#12
Bij mij blijft er ook een pakje van Ali achter.

25 mei in China op het vliegtuig gezet, dan niets meer gehoord tot plotseling , en hoe kan het anders , zogezegd aangekomen in België op 01-07-2021.
Vermoedelijk ( zeg maar zeker ) de pallet met goederen op Brucargo opzijgezet tot 01-07 om er nu een fiks bedrag voor te krijgen met de nieuwe belastingregels.

raf

hier waren ze een pakje van 12 kilo kwijt van uit duitsland
dhl had het door gegeven naar Bpost en die hadden niks gehad
terwijl wel op de track en trace stond dat ze het in charelois in behandeling hadden
het was een duo pakket anycubic S en de wash&cure
de anycubic was aan gekomen het andere pakket niet

doe je reclameren zeggen ze dood leuk "jij bent niet de klant " dat is de verzender dus neem daar contact mee op en hij moet klacht indienen

geld terug gekregen en nooit meer iets over gehoord

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Ter info
Volgens de Nederlandse ontvanger was het door mij verzonden pakje niet geopend.
Van PostNL mag ik zeker niet klagen, net zoals van de BPost. Het hangt volgens mij af van degene die je zending behandelen, net als de postbodes
Met vriendelijke groeten
Peter