Nieuws:

Nu in MSM 255 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen

Hoofdmenu

Train navigation systeem Fleismann

Gestart door n/a, 01 november 2006, 22:20:38 PM

n/a

Zijn er forumleden die met het Fleismann train navigation systeem rijden? Wat is jullie ervaring ermee? Het systeem zelf is natuurlijk in een woord geweldig, geen doorzagingen in je baan, geen duizenden meters draad onder je baan, terugmelddecoders nodig, geen S88, of bezetmelders, niets van dit alles. Enkel een stuk of wat witte, helder LED'tjes die in verbinding staan met ontvangers. Het lijkt dus een digitaal wonder...lijkt..want dat is het niet!

Het is niet allemaal zonneschijn. Want waarom is het programmeren toch zo godvergeten moeilijk? Er is bijna niet uit te komen en voor een leek zoals ik begint het dus aardig irritant te worden, vooral omdat de beknopte handleiding ook nog eens te wensen overlaat. En hulp..dat is er wel, maar in het DUITS!

Kortom, wie heeft meer ervaring met dit systeem en kan me wat meer duwtjes in de goede richting geven?

INFO

Heb daar al meerdere malen naar gekeken, maar het is gewoon te duur en te ingewikkeld.

PC sturing is goedkoper en vele malen eenvoudiger. En maar 1 draad per meldpunt. Die ter plaatse op een module aangesloten kunnen worden, dus er loopt alleen maar net als bij Train navigation de Loconet verbinding.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Hoi, ik heb ??n loc uitgerust met dit systeem(zie foto),maar het is zoals je zegt,niet simpel, ik heb eens een demonstratie bijgewoond in Beveren waar de heren van Hobbytime toen dit systeem volledig hebben uitgelegd, mijn loc doet alles wat er mogelijk is met het systeem, maar om al mijn locs te gaan voorzien van dit systeem is bijna onbegonnen werk, je moet namelijk die decoder onder je locs kwijtraken h?, en dan moet je die (veel te dunne)draadjes ook nog eens solderen aan de stroomafnemers van je locs.
Die handleiding heb ik laten vertalen naar het nerderlands(mijn vrouwtje spreekt vloeiend duits),maar dan nog ben ik er maanden mee bezig geweest eer ik het gehele systeem kende.

Dus als je vragen moest hebben kan ik altijd wel proberen om je hiermee verder te helpen, ik zeg wel proberen h?.

Hier is de decoder onder de loc geplaatst...

n/a

citaat:
Geplaatst door runaway-train

Zijn er forumleden die met het Fleismann train navigation systeem rijden? Wat is jullie ervaring ermee? Het systeem zelf is natuurlijk in een woord geweldig, geen doorzagingen in je baan, geen duizenden meters draad onder je baan, terugmelddecoders nodig, geen S88, of bezetmelders, niets van dit alles. Enkel een stuk of wat witte, helder LED'tjes die in verbinding staan met ontvangers. Het lijkt dus een digitaal wonder...lijkt..want dat is het niet!

Het is niet allemaal zonneschijn. Want waarom is het programmeren toch zo godvergeten moeilijk? Er is bijna niet uit te komen en voor een leek zoals ik begint het dus aardig irritant te worden, vooral omdat de beknopte handleiding ook nog eens te wensen overlaat. En hulp..dat is er wel, maar in het DUITS!

Kortom, wie heeft meer ervaring met dit systeem en kan me wat meer duwtjes in de goede richting geven?

n/a

Beste gebruiker van Train Navigation,
ik werk hiermee omdat ik graag digitaliseer en wat wil programmeren.
In het begin is het niet makkelijk. Als je verschillende functies wil programmeren moet je weten dat die allermaal na mekaar uitgevoerd worden. Ik laat de lok eerst aankomen en stoppen en laat dan pas de wissels schakelen. Een andere trein kan pas vertrekken als alles geschakeld is en als de meldingen en het fluitsignaal gegeven zijn (Loksound).
Een nederlandstalige handleiding vind je bij www.hobbytime.nl
Je kan ook een CD-ROM kopen met meer uitleg (6 euro) bij een Fleischmann-handelaar
Natuurlijk wil ik zelf ook nog bijleren, zo ben ik op de site beland.
Nog succes en laat maar iets horen.

DelticPower

Hallo pooms0, er zit een typefoutje in de link. Moet zijn: //www.hobbytime.nl
Groeten van Jan

n/a

Sorry, is intussen verbeterd.