ZIMO MS460P26 : Stereo sound...

Gestart door eve, 09 april 2021, 21:00:46 PM

eve

MS460P26 is een sounddecoder met 26 pins Plux26 aansluiting voor weergave van sound in stereo...
Nieuwe printjes ontwerpen ?

Mvg, Erik.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eve

Het zal voor u een schok zijn, maar ik ben bekend met het lezen van een kalender...

BRAWA BR425 :

by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.

Alberke

Het gaat niet over uw kalenderleescapaciteiten, het gaat over de compleet dwaze uitbreiding naar stereogeluid.
Hoe ga je in 'hemelsnaam het effect waarnemen in een doosje van +/- 20 cm groot, laat staan de extra luidsprekers een plaats geven.
Er was of is een systeem dat het geluid via bluetooth koppelt met een subwoofer, dàt is pas een verbetering. 
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

D_Loc

Ik ken de Zimo sounddecoders verder niet maar wat een nuttige toevoeging zou kunnen zijn is dat je soundslots naar verschillende speakers kan sturen. Dit kan interessant zijn voor locomotieven met 2 dieselmotoren of treinstellen waarbij elk deel een eigen dieselmotor heeft, bijvoorbeeld de Luxemburgse Westwaggon of natuurlijk treinschakeling met een dummy locomotief waarbij je in de 2de locomotief alleen een speaker hoeft te plaatsen.
Als je in de soundfile de nuttige soundslots dan dubbel uitrust en toewijst aan de verschillende speaker uitgangen en elk onder een eigen functietoets zet zie ik een behoorlijke meerwaarde.
Als het echt alleen stereo geluid betreft dan lijkt het mij inderdaad onzin.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

eve

Citaat van: Alberke op 11 april 2021, 10:03:45 AM
Het gaat niet over uw kalenderleescapaciteiten, het gaat over de compleet dwaze uitbreiding naar stereogeluid.
Hoe ga je in 'hemelsnaam het effect waarnemen in een doosje van +/- 20 cm groot, laat staan de extra luidsprekers een plaats geven.
Er was of is een systeem dat het geluid via bluetooth koppelt met een subwoofer, dàt is pas een verbetering.

Uw bijdrage in combinatie met het onderschrift onder uw bijdragen kan voor verwarring zorgen.
Los daarvan : bluetooth naar sub-woofer ?
Ge ziet dus iets rijden en het geluid komt (te sterk) vanuit een heel andere hoek...
Of zit de sub-woofer op een aanhangertje achter de loc?

Mvg, Erik.

evan

Hugo verwijst waarschijnlijk naar het Paragon Rolling Thunder systeem van Broadway Limited.   Dus een subwoofer onder je baan aangestuurd door een ontvanger die reageert op je decoder.  Ik heb t al gezien en het is leuk voor een minuut, maar dat is het dan...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke

Citaat van: eve op 11 april 2021, 10:35:16 AM
Citaat van: Alberke op 11 april 2021, 10:03:45 AM
Het gaat niet over uw kalenderleescapaciteiten, het gaat over de compleet dwaze uitbreiding naar stereogeluid.
Hoe ga je in 'hemelsnaam het effect waarnemen in een doosje van +/- 20 cm groot, laat staan de extra luidsprekers een plaats geven.
Er was of is een systeem dat het geluid via bluetooth koppelt met een subwoofer, dàt is pas een verbetering.

Uw bijdrage in combinatie met het onderschrift onder uw bijdragen kan voor verwarring zorgen.
Los daarvan : bluetooth naar sub-woofer ?
Ge ziet dus iets rijden en het geluid komt (te sterk) vanuit een heel andere hoek...
Of zit de sub-woofer op een aanhangertje achter de loc?

Mvg, Erik.
Dat is het leuke aan een subwoofer, het geluid is niet directioneel.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Citaat van: eve op 11 april 2021, 10:35:16 AM
...
Los daarvan : bluetooth naar sub-woofer ?
Ge ziet dus iets rijden en het geluid komt (te sterk) vanuit een heel andere hoek...
Of zit de sub-woofer op een aanhangertje achter de loc?

Mvg, Erik.
Ik heb dit systeem nog nooit gehoord, maar van wat ik ken van audio hebben de lage geluiden - geproduceerd door een sub-woofer - geen richting.
Bij een muziekinstallatie mag je die als het ware om 't even waar plaatsen.
Dus het geluid komt nog steeds uit de loc, stel ik me voor, en de 'brom'-tonen worden toegevoegd door de sub-woofer.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Eén loc met sound kan aangenaam lijken maar ik stel me de vraag wat voor kakafonie het moet zijn als er 3,4,5 of meer locs tegelijkertijd op een modelbaan rijden in een bloksysteem of dat er 5 of meer diesellocs en/of stoomlocs  staan aan een loc loods.

 

bollen neus

Citaat van: janieburton op 11 april 2021, 13:27:28 PM
Eén loc met sound kan aangenaam lijken maar ik stel me de vraag wat voor kakafonie het moet zijn als er 3,4,5 of meer locs tegelijkertijd op een modelbaan rijden in een bloksysteem of dat er 5 of meer diesellocs en/of stoomlocs  staan aan een loc loods.

Das geen enkel probleem beste vriend, der staan er hier soms 10 te draaien , diesels in O schaal, en alles is beter dan naar het geslijp te moeten luisteren van uwen gebuur op nen zondag hé.
Den Eric.

Alberke

Buiten dat ik sounddecoders schandalig duur vind, (een paar componenten meer, 75€ meer, komaan zeg), vind ik ook dat het niet echt een meerwaarde geeft aan je locomotief. Doet me denken aan alle gadgets die je een keer enthousiast gebruikt en dan in de schuif steekt.
En gaat die stereo dan twee keer zo duur zijn?
Idem met die rookgenerators, in het beste geval een triestige rookpluim in vergelijking met de werkelijkheid. En achteraf kunt ge de boel gaan ontvetten.
En laat me dan de lijn ineens doortrekken tot de locomotieven zelf. Die doen een paar rondjes en gaan dan de kast in, tot de zinkpest ze uit elkaar doet vallen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

#12
Dus kort door de bocht en als ik Hugo's redenering doortrek, kunnen we beter stoppen met onze hobby.  ::) ::) 8) 8)

Wat die sounddecoders aangaat, voor een baantje thuis staan die ondingen meestal veel te luid.
Zet je ze zachter dan hoor je ze op een tentoonstellingsbaan niet meer, tenzij je er met je neus boven hangt.

Ach, ik heb er enkele met sound omdat ik ze zo 2de hands op de kop kon tikken, en enkele nieuwe omdat die niet in een andere digitale versie uitkwamen. Nu en dan is dat leuk, maar meestal gaat die sound inderdaad af na een kwartiertje.
Alleen de kleinkinderen vinden het leuk dat die trein ook kan toeteren en die doet dan de hele tijd niets anders dan...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

Citaat van: SuSke op 11 april 2021, 14:27:35 PM
Dus kort door de bocht en als ik Hugo's redenering doortrek, kunnen we beter stoppen met onze hobby.  ::) ::) 8) 8)

Wat die sounddecoders aangaat, voor een baantje thuis staan die ondingen meestal veel te luid.
Zet je ze zachter dan hoor je ze op een tentoonstellingsbaan niet meer, tenzij je er met je neus boven hangt.

Ach, ik heb er enkele met sound omdat ik ze zo 2de hands op de kop kon tikken, en enkele nieuwe omdat die niet in een andere digitale versie uitkwamen. Nu en dan is dat leuk, maar meestal gaat die sound inderdaad af na een kwartiertje.
Alleen de kleinkinderen vinden het leuk dat die trein ook kan toeteren en die doet dan de hele tijd niets anders dan...
Dat kwam misschien verkeerd over, maar ik bedoel dat er meer plezier zit in het afwerken van scenery dan in getoeter van de locomotief die er door rijdt.
Wat dat geluid betreft, als je al eens naast een echte stomer of diesel hebt gestaan, dan komt dat toch over als het gepiep van een pluchen speelgoedkonijn. Buiten de stoomfluit en de bel dan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

janieburton

Citaat van: SuSke op 11 april 2021, 14:27:35 PM

Wat die sounddecoders aangaat, voor een baantje thuis staan die ondingen meestal veel te luid.

Nu en dan is dat leuk, maar meestal gaat die sound inderdaad af na een kwartiertje.


Ieder zijn smaak en zijn "ding".

De Trix/Märklin Type 1 is ook standaard met sounddecoder, nu voor mij persoonlijk moest die niet speciaal met sound zijn, het is te hopen dat dit geen nieuwe trend is onder de modelspoorfabrikanten dat men standaard iedere 2 rail loc met sound uitrust en dat men geen keuze meer heeft om een loc te kopen zonder decoder zodat men zelf kan kiezen welke decoder( met of zonder sound) men wil gebruiken.

Btw: kan men de rookgenerator van de Trix Type 1 uitschakelen en via welke CV.