Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

LS Models 2021 - pdf

Gestart door ronny-vdv, 05 februari 2021, 18:40:06 PM


modelbaanHO

18 verschillende varianten. Natte droom voor verzamelaars. Ramp voor de portomonnee
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

En maar 1 die in Belgiƫ zou mogen rijden, en dit in tegenstelling tot wat in het draadje "heb je wat gezien" staat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

trainspottingjr

Suske,

even corrigeren , de loc's op pagina 3 kunnen ook allen ingezet worden op het Belgisch spoorwegnet.

De eerste 80 locomotieven van de reeks zijn namelijk vanuit het moederbedrijf DB ook voorzien van het Belgische veiligheidspakket of worden hiervan voorzien.

Zo kan DB Cargo Belgium geleidelijk aan de traxx'en vervangen door de Vectron's, maar geen troost DB blijft rijden met traxx voor het slepen van de Petrol treinen.

Deze kunnen hierbij in dubbeltractie worden ingezet en dit is namelijk niet mogelijk met de Vectron ( misschien in de toekomst wie weet )

BRON : OP DE BAAN nr.161

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

SuSke

Kan best zijn Jelle dat er meer dan die ene loc in BE mag rijden, en het wordt ook bevestigt in het spottersdraadje, maar de info die LSM bij de verschillende locs geeft wijkt daar dus van af.

We zullen het zetduiveltje de schuld maar geven. :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Ik vond ze eerst maar niets... meer dienen DBCB met de kaart van BelgiĆ« steekt toch fameus mijn ogen uit. Iemand die de waarde weet van een perfect werkende nier? Blijkbaar kan de mens met 1 makkelijk overleven  :o ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

gelukkig koop ik geen materiaal meer dan na 2015 in dienst kwam  ;)

dieselfreak

Bij mij stopt het zelfs al na 1975, dat moderne spul spreekt mij totaal niet aan.
MC

the_gold



Er staat in het Frans een aankondiging over de M5 rijtuigen
De tekst volledig vertalen kan ik niet.

Metpetergaathetbeter

als ik goed begrijp dan zijn de handelingen die ze reeds deden te niet gedaan en moeten ze het graveren opnieuw beginnen dus dat wordt nog wat wachten.

Trouwens een M5(stuurw. en ? wagons) combinatie uit hoeveel bestaat een minimum hoeveel wagons ? Niet mijn favoriete wagon hoewel vind ik nog meevallen in de laatste kleurstelling

Alan On Track

#10
Snelsnel even vertaald voor zij die geen Frans kunnen.

Na meer dan vijf jaar gewijd aan het repareren of hergraveren van de mallen die beschadigd, vernietigd of verdwenen zijn na het failliet van Modern Gala en verschillende Chinese onderaannemers, willen wij de huidige situatie uitklaren.

De meerderheid van de mallen is intussen gereconstrueerd, waardoor de productie zich aan het hernemen is. De mallen van sommige andere modellen moeten, door de verregaande beschadiging of verdwijning van hun onderdelen, opnieuw gemaakt worden.

Dat is vooral het geval bij de mallen die buiten werden gezet aan de gebouwen van Modern Gala, en hierdoor helemaal geoxideerd zijn.

Het gaat heden om:

BR101 ; reparaties nodig
EW I SBB + stuurstand ; gereedschap ex-Modern Gala geoxideerd, nieuwe tooling is aan de gang
M5 nmbs ; mallen onbruikbaar en dus in hergravure
Rame Mirage SBB-CFF ; Mallen ex-mg gedeeltelijk geoxideerd
Wagons TH-S en TH-F SNCF ; Mallen ex-mg geoxideerd
Wagons Habis ;  Mallen ex-mg geoxideerd, toolingaan de gang

Verschillende andere mallen worden intussen opnieuw gegraveerd. Ten slotte waren een aantal dossiers slechts gedeeltelijk vernietigd: rastauratierijtuigen EW I, Rheingold-rijtuigen, Rae SBB-CFF, ET403, RBe 4/4... In de volgende weken zullen de prototypes hiervan op onze site verschijnen.

Om af te sluiten wijzen we erop dat nieuwe dossiers, volgend op het faillissement vanonze ex-onderaannemers, worden stillaan voltooid en zullen worden getoond in de afgewerkte gravures.
Modelbouw is een kunst

Jurgen

Da's toch al kei oud nieuws?

Als ik me niet vergis, heeft dit een jaar of 3 (of langer) geleden zelfs op hun website gestaan.

Ik heb geen idee hoe je nu terug op dit 'nieuws' komt, maar wees maar zeker dat dit prehistorisch is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Het stond bovenaan wanneer men op 'infos' klikt. Er net onder staat een aankondiging van een vectron in 2021 dus behoort het LS gewijs voor mij eerder onder 'recent'.

Metpetergaathetbeter

waarschijnlijk komen sporadisch stukken (mallen in hun handen) en dan kunnen ze ook maar vaststellen wat ze nog voorstellen

Jurgen

Citaat van: the_gold op 03 november 2021, 11:55:38 AM
Het stond bovenaan wanneer men op 'infos' klikt. Er net onder staat een aankondiging van een vectron in 2021 dus behoort het LS gewijs voor mij eerder onder 'recent'.

Op pagina 2 van die info's staat hetzelfde vermeld uit 2020 (onderaan ergens) en volgens mij stond het ervoor ook al eens op de site, maar daar vind ik niets van terug. Ik ben er vrijwel zeker van dat ik het ervoor ook al ergens gelezen had.

Voor het recentste nieuws van LS vertrouw ik in ieder geval eerder op de info die diverse handelaars online plaatsen. De website van LS zelf heeft voor mij niet veel meerwaarde meer omdat er toch alleen maar oud nieuws op vermeld wordt. Ook bestaande referenties van modellen kan je er niet meer terugvinden, die moet je eveneens op externe sites gaan zoeken. Het nut van de website is voor mij dus ver te zoeken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.